رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تزریق هر گونه دارو باید در حضور پزشک انجام شود در غیر اینصورت غیرقانونی است.

منوچهر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ با اشاره به مرگ یک بیمار در الوند به دلیل تزریق غیر حرفه‌ای در تزریقاتی یک ساختمان پزشکان اضافه کرد: تزریق چهار چوب علمی و قانونی دارد و سرعت تزریق باید رعایت شود.

دکتر مهرام افزود: این تزریق در غیاب پزشک و به طور غیر قانونی انجام شده و باید با فرد متخلف بر خورد قانونی و حتی قضایی شود.

دکتر مهرام اضافه کرد: حتی افرادی با داشتن تحصیلات دانشگاهی و مجوز باید تحت نظر پزشک تزریق را انجام دهند.

وی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای تزریق برگزار می‌شود، ولی گذراندن این دوره‌ها دلیلی بر مجوز تزریق نمی‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با ابراز تاسف از برگزار کننده‌های این دوره‌های آموزشی با وعده تضمین کارگفت: افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، انتظار جذب در دانشگاه علوم پزشکی را دارند و حتی استانداری در تماسی از دانشگاه علوم پزشکی خواسته که این افراد را برای کار جذب کنند که دانشگاه علوم پزشکی به دلیل نداشتن تحصیلات دانشگاهی این افراد را برای استخدام مناسب نمی‌داند.

چند روز پیش مرد ۳۸ ساله‌ای در الوند بعد از تزریق دارو در تزریقاتی یک ساختمان پزشکان بد حال می‌شود و تزریقاتی برای رسیدگی به این بیمار بدحال از نیرو‌های اورژانس کمک می‌خواهد.

به گفته کاظمی فرمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، اقدامات درمانی فوریت‌های پزشکی بی نتیجه ماند و بیمار جان خود را از دست داد.

وی افزود: این تزریقات در غیاب پزشک انجام شده و محل مورد نظرهم غیر قانونی بوده است.

کاظمی فر گفت: بیمار برای تزریق داروی سیفتری اکسون مراجعه کرده بود که این دارو باید زیر نظر پزشک و برای پیشگیری از عوارض در شرایط خاص به صورت وریدی تزریق شود.
انتهای پیام/

تزریق باید تحت نظر پزشک انجام شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار