امام جمعه مشهد گفت:مسئله حضور جوانان در مسجد بسیار مهم است، اما باید توجه کرد حضور جوان در مسجد به عنوان مسجدی نیاز به جا پا دارد.

مسئله حضور جوانان در مسجد بسیار مهم است/ضرر روزمرگی برای اسلام چند برابر منفعتش استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در دیدار با کارکنان مرکز رسیدگی امور مساجد استان خراسان رضوی گفت:بنده در تهران در هر مسجدی که بودم آن مسجد مسجد جوانان و بسیار فعال بوده است ؛ این جوانان اگر در مسجد کار و برنامه داشته باشند در مسجد حضور مستمر خواهند داشت. جوان را در امورات مسجد مشارکت دهید.

وی افزود:بنشینید و برای احیا حضور و فعالیت جوانان در مساجد طرح و برنامه و تدبیر کنید؛مساجد باید برای جوانان محل پایگاه شود و اگر برای جوان برنامه و طرح داشتید و جای پای جوان در مسجد درست شد مسجد مملو از نیروی جوان می شود.

آیت الله علم الهدی گفت:مسجدی که در آن تنها نماز واجب و مستحبی می خوانند و فعالیت دیگری ندارند و فعالیتش راکد است نفعش برای اسلام چیست؟!ضرر روزمرگی برای اسلام چند برابر منفعتش است ، کار را در امور مساجد از پشت میز به میدان کار و فعالیت یعنی مساجد ببرید.

امام جمعه مشهد افزود:امکانات مسجد باید از درون مردم مسجد تهیه شود تا دائمی باشد. اگر مسجد بر اساس کمک خارجی قائم شد مسجد آباد نمیشود، مردم باید بار مسجد محل خود را بکشند تا مسجد آباد شود.

وی تصریح کرد:امام جماعتی که در مسجد اعتقاد به کار انقلابی و سیاسی ندارد، یا میگوید در مسجد ما نباید برای رهبری و انقلاب دعا شود نه تنها نباید امام جماعت باشد بلکه باید عمامه هم برسرش نباشد، چون این تفکر ضد انقلاب است و این مسجد محل نفوذ دشمن می‌شود.

انتهای پیام//ج.ر
 

امکانات مسجد باید از درون مردم مسجد تهیه شود تا دائمی باشد

برچسب ها: مسجد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.