مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: از راهکارهای اساسی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش برای محرومیت‌زدایی و اجرای طرح ها در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ پاسدار علی پیرجاهد، مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار داشت: از راهکارهای اساسی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش برای محرومیت‌زدایی و اجرای طرح‌ها در این حوزه بوده که در این زمینه 42 عرصه جهادی برنامه‌ریزی شده و در این عرصه‌ها فعالیت‌های مختلفی انجام می‌شود.

وی توسعه مشاغل خانگی و کوچک و متوسط را از راهکارهای اساسی در این حوزه برشمرد و بیان کرد: برای راه‌اندازی طرح اشتغال در این حوزه به سرمایه اندکی نیاز است و میزان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها نسبت به صنایع بزرگ در حد بسیار پایینی بوده و بر همین اساس اجرای این طرح‌ها مورد حمایت جدی است.

پیرجاهد با اشاره به محدودیت منابع بسیج سازندگی برای اجرای طرح‌های اشتغال و بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: با توجه به این موضوع تلاش کرده‌ایم تا از محل خیرات و نذورات مردمی نیز به گونه‌ای بهره‌برداری کنیم تا بتوانیم به متقاضیان کار، از محل این نذورات استفاده کنیم به طوری که فضای کار در پایگاه‌های بسیج، اماکن زیارتی و شبستان‌ها برای تولید به‌صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان اردبیل با اشاره به رزمایش میثاق بسیج اظهار کرد: در قالب این رزمایش 173 گروه جهادی که سه هزار و 26 نفر در آن فعالیت داشتند فعال بودند که از این تعداد 41 گروه عمرانی و مابقی در بخش‌های درمانی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی بوده‌ و در 150 نقشه اقدام به خدمات‌رسانی کرده‌اند و در بخش رزمایش استانی نیز 30 گروه جهادی با 400 نفر به مناطق هدف اعزام شدند.

انتهای پیام/ع

اعزام گروههای جهادی به مناطق محروم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.