رئیس سازمان بسیج سپاه صاحب‌الزمان(عج) گفت: حضور دانش‌آموزان در این مناطق جنگی می‌تواند تاثیر گذاری بیشتری نسبت به محصولات فرهنگی و برنامه‌هایی که در سطح استان انجام می‌دهیم، داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ محمد ادیب رئیس سازمان بسیج سپاه صاحب‌الزمان(عج)  در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی گفت: حضور دانش‌آموزان در این مناطق  جنگی می‌تواند تاثیر گذاری بیشتری نسبت به محصولات فرهنگی و برنامه‌هایی که در سطح استان انجام می‌دهیم، داشته  باشد.

رئیس سازمان بسیج سپاه صاحب‌الزمان(عج) سرهنگ محمد ادیب در مورد اردوهای جهادی اظهار کرد: این اردوها به عنوان بزرگترین اردو در سطح آموزش‌و‌پرورش کشور مطرح است.

وی  اردوهای جهادی سال تحصیلی امسال را پنجمین اردوی برگزار شده عنوان کردوگفت: با همکاری آموزش‌و‌پرورش و سپاه صاحب‌الزمان (عج) حدود3600 نفر به مناطق غربی و جنوب کشور اعزام می‌شوند.

  سرهنگ ادیب با بیان اینکه پایگاه افتتاحیه اردوهای راهیان نور در کنار مقبره شهید حججی در گلزار شهدای شهرستان نجف‌آباد برگزار می‌شود، بیان داشت: در حاشیه این مراسم از شعری با عنوان  شکوه چشمان تو در کتاب ادبیات پایه‌ی دوازدهم و کتابی با عنوان "سربلند"که در تجلیل از رشادت‌های شهید حججی است، رونمایی می‌شود.

وی افزود: دلنوشته‌های دانش‌آموزان در این اردوها نیز گردآوری و چاپ می‌شود.

سرهنگ ادیب  در مورد هزینه‌ی این اردو عنوان کرد: میزان سرانه هر دانش‌آموز 250 هزار تومان است که قسمتی از آن به صورت خود‌یاری از دانش‌آموزان دریافت می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سپاه صاحب‌الزمان(عج) با اشاره به دفاع مقدس به عنوان میراث گرانبها در کشور و شناساندن آن به نسل جدید و حتی جهانیان خاطر نشان کرد: حضور دانش‌آموزان در این مناطق  جنگی و آشنایی آن‌ها با فضاهای معنوی یادمان‌ها، می‌تواند تاثیر گذاری بیشتری نسبت به محصولات فرهنگی و برنامه‌هایی که در سطح استان انجام می‌دهیم، باشد.

گفتنی است در اردوهای جهادی سال گذشته حدود 17000دانش‌آموز اعزام شدند که از این تعداد 6353 نفر دختر در قالب 221 اتوبوس و از 210 آموزشگاه متوسطه و 6314 نفر پسر در قالب 161 اتوبوس و از 138 آموزشگاه پسرانه اعزام شدند.

 

انتهای پیام /س

اردوهای راهیان نور در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.