رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا، شنبه (۱۴ مهر) پیگیری می‌شود که مهمترین این بازی‌ها را بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رقابت های فوتبال باشگاهی در اروپا، شنبه (14مهر) پیگیری می شود که مهمترین این بازیها را بررسی می کنیم.

لیگ برتر انگلیس

منچستر یونایتد - نیوکاسل(ساعت 20)

شیاطین سرخ در دومین بازی خود در لیگ قهرمانان در تئاتر رویاها با تساوی بدون گل مقابل والنسیا متوقف شدند تا اوضاع برای آنها وخیم تر از گذشته شود و ناکامی در دیدار مقابل نیوکاسل ممکن است تغییرات بزرگی را برای این تیم به همراه داشته باشد.با توجه به نتایج هفته های اخیر آقای خاص در نیمکت سرخ پوشان منچستری و حواشی مختلف بین مورینیو ، پوگبا، الکسیس سانچز و برخی دیگر از بازیکنان دیگر اوضاع اردوی یونایتد را بحرانی تر از همیشه ساخته و ممکن است هر نتیجه دیگری غیر از پیروزی برابر کلاغ ها برای خوزه گران تمام شود. دو برد، دو تساوی و دو شکست حاصل کار شاگردان آقای خاص در این شش هفته اخیر بوده که نمی تواند نتیجه قابل قبولی برای پر افتخار ترین تیم جزیره به حساب آید و اکنون با ده امتیاز در جایگاه عجیب دهم قرار دارند ، هر چند که کسبسه امتیاز خانگی موجب می شود تا هم از بحران خارج شوند و هم در صورت ناکامی سایر رقبا چند پله ای در جدول جهش کنند. آندره هررا، مارکوس روخو و جسی لینگارد غایبان قطعی منچستر هستند. حضور اشلی یانگ هم مبهم است.

/////////////

در آن سو شرایط برای نیوکاسل نیز مساعد نیست و این تیم تنها با کسب 2 امتیاز، رتبه هجدهم جدول را به خود اختصاص داده است. دو تساوی و پنج شکست نتایج این فصل کلاغ ها بوده و نشان می دهد روندشان افتضاح بوده است و برای رهایی از این وضعیت قرمز باید با سه امتیاز به خانه برگردند تا از انتهای جدول فاصله بگیرند. شکست موجب خواهد شد تا به قعر جدول بچسبند. فلوریان لوژن  و سالامون راندون غایب هستند قادر به همراهی تیمشان نیستند. حضور فدریکو هرناندز و پاول دامت هم بستگی به نظر سرمربی دارد.

  • یونایتد در 15 بازی آخر خود مقابل نیوکاسل در سه بازی مغلوب شده، هشت برد بدست آورده و چهار بار هم متوقف شده اما شرایط فعلی شیاطین سرخ هرگز مساعد نیست و در لبه پرتگاه قرار دارند.
  • منچستریونایتد 14 بار در اولدترافورد موفق به شکست نیوکاسل شده است در صورتی که نیوکاسل فقط یک بار طعم پیروزی را در این ورزشگاه چشیده است.منچستریونایتد و نیوکاسل در لیگ برتر تا به حال در 46 دیدار به مصاف هم رفته اند که حاصل ان 26 برد برای یونایتد و 6 برد برای نیوکاسل بوده و 14 بازی مساوی شده است.

ترکیب احتمالی:

منچستر یونایتد: دخیا، شاو، لیندلوف، اسمالینگ، والنسیا، ماتیچ، پوگبا، فلینی، مارسیال، لوکاکو و رشفورد

نیوکاسل:دوبراوکا، دامت، کلارک، لاسلز، یدلین، ریتچی، دیامه، شلوی، کندی، پرز و خوسلو

بیشتر بخوانید:

  • منچستر یونایتد در 35 بازی از 38 بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر شکست نخورده است.
  • منچستر یونایتد در 17 بازی از 18 بازی قبلی خانگی خود مقابل نیوکاسل شکست نخورده است.
  • نیوکاسل در 7 بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به پیروزی نشده است.

تاتنهام - کاردیف (ساعت 17 و 30 دقیقه)

شاگردان پوچتینو در سه بازی اخیر خود در لیگ برتر و جام اتحادیه موفق شده به پیروزی برسند و در حال حاضر در رده چهارم لیگ قرار گرفته اند هر چند که در لیگ قهرمانان اروپا در دیداری خانگی با نتیجه سنگین چهار بر دو مغلوب بارسا قدرتمند شدند تا امیدهایشان برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان کاهش یابد ولی با این حال تاتنهام با فرم خوبی پا به این دیدار می‌گذارد و در شرایط بهتری نسبت به حریف پا به این دیدار خانگی خواهد گذاشت. دو برد، یک مساوی و دو شکست ثمره تلاش شاگردان مائوریسیو بوده و در فرم چندان مساعدی قرار ندارند اما برای نزدیک شدن به صدر جدول چاره ای جزء برد ندارند. سه امتیاز سبب می شود تا به صورت موقت و برای بیست چهار ساعت جانشین چلسی در رده سوم شوند.دله الی، کریستین اریکسن، یان فرتونگن، موسی دمبله، سرجیو اوریر و وینسنت یانسن غایبان پر ترافیک تاتنهام هستند و همین موضوع باعث شده تا حد زیادی پوچتینو با مشکل مواجه شود.حضور مایکل ورم با وجود بازگشت به تمرینات هم قطعی نیست.

/////////////

در سوی مقابل، کاردیف با دو امتیاز نوزدهم است.پنج شکست متوالی در کارنامه کاردیف ثبت شده این تیم را در انتهای جدول قرار داده است و با توجه به وضعیت نه چندان مناسب این تیم بعید خواهد بود تا بتوانند در ورزشگاه ومبلی سودای توان مقابله با تاتنهام را داشته باشند. ناتانیل مندز-لاینگ ،لی پلتیر و  آرون گونارسون سه غایب کاردیف برای این دیدار هستند.

در دو دیدار قبلی دو تیم، پیروزی از آن تیم شمال لندنی بوده و گلی هم دریافت نکرده است و احتمالا در بازی امروز نیز تعداد بردهای تاتنهام از دو به سه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

  • تاتنهام در 5 بازی قبلی خود مقابل کاردیف موفق به کلین شیت شده است.
  • کاردیف در 4 بازی قبلی خود در لیگ برتر شکست خورده است.
  • تاتنهام در 3 بازی قبلی خانگی خود مقابل کاردیف در هر دو نیمه پیروز شده است.
  • در 4 بازی قبلی کاردیف در لیگ برتر بیش از 2.5 گل زده شده است.
  • تاتنهام در 3 بازی قبلی خانگی خود مقابل کاردیف پیروز شده است.
  • کاردیف در 4 بازی قبلی خود در لیگ برتر حداقل 2 گل خورده است.
  • در 3 بازی قبلی خانگی تاتنهام در لیگ برتر بیش از 2.5 گل زده شده است

ترکیب احتمالی:

تاتنهام:لوریس، دنی رز، آلدرویرلد، تریپر، دایر، وینکس، مورا، سون هیونگ مین، لاملا و کین

کاردیف:اتریچ،مانگا، ماریسن، بامبا، کانینگهام، کاماراسا، آرتر،رولز، مورفی، پترسون و زوهوره

لالیگای اسپانیا

آلاوس- رئال مادرید (ساعت 20 )

شاگردان لوپتگی با کسب 4 پیروزی، 2 تساوی و 1 شکست و 14 امتیاز، پس از رقیب دیرینه و دشمن خود در رده دوم جدول قرار دارند و شرایط خوبی را تجربه نمی‌کنند. سپیدپوشان مادریدی در سه دیدار اخیرشان مقابل سویا و زسکا مسکو تن به شکست دادند و در دربی مادرید هم در کسب پیروزی عاجز ماندند تا بیش از پیش در خطر قرار گیرند و باید دید که این نتایج ضعیف، تاثیری روی عملکرد آنها در دیدار حساس امروز خواهد داشت یا نه. پیروزی شاگردان لوپتگی می تواند هم از لحاظ روحی و روانی به نفع این تیم باشد و هم صدر نشین شوند تا در دیدارهای آینده بارسلونا را تحت فشار قرار دهند.ایسکو، مارسلو و دنی کارواخال به دلیل آسیب دیدگی حضور ندارند. گرت بیل هم مشکلی ندارد اما بازی کردن او بستگی به نظر لوپتگی دارد.

/////////////

در سوی مقابل،  آلاوس نیز نتایج نسبتا خوبی کسب کرده و با 11 امتیاز در رده ششم قرار دارد. شاگردان آبلاردو فرناندز پس از شروعی با لغزش، رفته رفته توانستند به ثبات خوبی برسند و روزهای خوبی را در حال حاضر تجربه می‌کنند. حال باید دید آنها در خانه چه نمایشی خواهند داشت و آیا می توانند از پس قهرمان سه دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا بر آیند و نخستین پیروزی تاریخ شان را برابر قوهای مادریدی رقم بزنند یا نتیجه طور دیگری رقم می خورد.رودریگو الی غایب است. بورگی و پاتریک تووماسی هم حضورشان در هاله ای از ابهام است.

در هفت دیدار تاریخ 2 تیم، همواره پیروزی از آن مادریدی ها بوده، البته با توجه به شرایط این روزهای تیم اول شهر مادرید مشخص نیست آیا باز هم می توانند با برد زمین را ترک کنند یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

  • رئال مادرید در 9 بازی قبلی خود مقابل آلاوز پیروز شده است.
  • در 9 بازی قبلی آلاوز مقابل رئال مادرید بیش از 2.5 گل زده شده است.
  • رئال مادرید در 8 بازی از 9 بازی قبلی خود مقابل آلاوز حداقل 3 گل زده است.
  • رئال مادرید در 5 بازی قبلی خود مقابل آلاوز در هر دو نیمه پیروز شده است.
  • در 8 بازی از 9 بازی قبلی خارج از خانه رئال مادرید در لالیگا بیش از 2.5 گل زده شده است.
  • رئال مادرید در 17 بازی از 19 بازی قبلی خود در لالیگا شکست نخورده است.
  • آبلاردو فرناندز، سرمربی آلاوز، در چهار رویارویی خود با رئال مادرید در رقابت‌های لالیگا، به هیچ بردی دست پیدا نکرده است (1 تساوی و 3 پیروزی).
  • آلاوز در 26 تقابل اخیر خود با رئال مادرید در لالیگا تنها دو بار برنده شده است.
  • رئال مادرید در دو بازی اخیر خود در لالیگا موفق به گلزنی نشده است و آخرین بازی که آن‌ها سه بازی پیاپی در لالیگا موفق به گلزنی نشدند، می 2002 بود.

ترکیب احتمالی:

آلاوس: پاچکو، دوئارته، ناوارو، آگیر گابیریا،یونیآ واکاسو، گومز، براشاناس، سوبرینو و کایری

رئال مادرید:کورتوآ ، اوردریوزولا، واران، راموس، فرناندز، کروس، کاسمیرو، مودریچ، آسنسیو، بنزما و بیل

سری آ ایتالیا

اودینزه- یوونتوس (ساعت 19 و 30 دقیقه)

شاگردان آلگری با 7 پیروزی از 7 بازی خود و کسب 21 امتیاز ،هم عرصه را برای سایر رقبا تنگ کرده اند و هم صدرنشین بلامنازع لیگ هستند. شاگردان آلگری عملکرد بسیار خوبی تا به اینجا داشته اند و با نمایش‌های مقتدرانه، برای هشتمین قهرمانی پیاپی در سری آ حرکت می‌کنند. با حضور رونالدو، یووه به نظر به سطح بالاتری رسیده و نمایش‌های بسیار خوبی از شاگردان آلگری تا به اینجا دیده شده است. پنج پیروزی متوالی ثمره نتایج این هفته های بانوی پیرو بوده و در بهترین فرم ممکن پا به این دیدار خارج از خانه می گذارند تا به هشتمین پیروزی پشت سر هم برسند و با توجه به شرایط این روزهای تیم شهر تورینی کسب پیروزی دور از انتظار نخواهد بود.دنیل روگانی، داگلاس کاستا، سامی خضیره قادر به همراهی تیمشان نیستند و حضور لئوناردو اسپینوزولا بستگی به آلگری دارد.

/////////////

در طرف مقابل اودینزه عملکرد بسیار خوبی تا به اینجا نداشته است و یک پیروزی، دو شکست و دو مساوی بدست آورده و با هشت امتیاز، چهاردهم جدول هست و برای فرار از میانه جدول و نرفتن به انتهای جدول محکوم به پیروزی مقابل رقیب قدرتمند و آماده خود است.شاگردان خولیو ولاسکوئز این شانس را دارند تا هم نوار پیروزی های تیم حریف را پاره کنند و هم چند پله ای در جدول ارتقا یابند.اینگلسون و آندریا بالیچ غایب اند. حضور امانوئل بادو هم در هاله ای از ابهام است.

در 16 دیدار اخیر دو تیم، یازده برد برای یووه، دو برد برای اودینزه و سه دیدار هم با تساوی خاتمه یافته است و کفه ترازو برای تیم یووه سنگینی دارد.

بیشتر بخوانید:

  • یوونتوس در 8 بازی قبلی خود در سری آ پیروز شده است.
  • یوونتوس در 6 بازی از 8 بازی قبلی خود در سری آ در نیمه اول مساوی کرده و در پایان بازی پیروز شده است.
  • یوونتوس در 8 بازی قبلی خود در سری آ حداقل 2 گل زده است.
  • یوونتوس در 13 بازی از 14 بازی قبلی خود مقابل اودینزه شکست نخورده است.
 
ترکیب احتمالی:
 
اودینزه:اسکوفت، سمیر، اکونگ، لارسن، نایتینگ، ماندراگورا، باراک،بهرامی، فوفانا، دپل و لازانیا
یووه:شزنی، کانسلو، بونوچی، کیه لینی، ساندرو، ماتویدی، پیانیچ، برنادسکی، دیبالا، رونالدو و مانژوکیچ
 

بوندس لیگای آلمان

بایرن  مونیخ - بوروسیا مونشن گلادباخ(ساعت 20)

شاگردان نیکو کواچ که تا هفته گذشته صدر نشین بوند سلیگا بودند با شکست غیر مترقبه صدر جدول را به دورتموند که امسال با لوسین فاوره اوج گرفته تعارف کردند و آنها هم به نحو احسن از این موضوع استقبال کردند جای بایرن را رده اول گرفتند آنها را به رتبه دوم فرستادند.دو برد، دو تساوی و یک مساوی نتیجه پنج هفته اخیر بایرن را ثبت کرده و نشان می دهد آنها از فرم همیشگی خود دور هستند و جدای این موضوع حاشیه های تمام نشدنی متس هوملس و خامس رودیگز هم به این مسئله بیش از پیش دامن زده است و باعث شده تا نیکو در همین ابتدای کار با مشکل مواجه شود.تساوی هفته گذشته برابر آژاکس در لیگ قهرمانان اروپا هم نتیجه ای بوده که بایرنی ها در خانه به ثبت رساندند و بدون شک با توپی وارد وارد زمین می شوند تا هم با کسبپ پیروزی دوباره به صدر جدول بروند و هم کشتی به گل نشسته تیمشان را پس از چند هفته ناکامی به ساحل امن برسانند اعاده حیثیت کنند.کورنتین تولیسو، کینزلی کومان، و رافینیا به دلیل آسیب دیدگی فعلا قادر به همراهی تیمشان نیستند. حضور متس هوملس و گورتزکا هم مشخص نیست.

/////////////

در سوی مقابل ، مونشن گلاد باخ با 11 امتیاز پس از دورتموند، بایرن مونیخ و هرتا چهارم جدول است و عملکردش تا بدینجا بی نظیر بوده است و منتظر کوچک ترین لغزشی از سوی تیم های بالانشین است تا جایگاه آنها را تسخیر کند. برد بوروسیا مونشن گلادباخ می تواند سبب این شود تا آنها جانشین بایرن مونیخ در جایگاه دوم شوند و هم به دورتموند صدر نشین نزدیک نزدیک تر شوند. سه برد، یک تساوی و یک شکست باعث شده تا تیم مونشن گلادباخ با بهترین شرایط ممکن رودرروی شاگردان نیکو کواچی که روزهای چندان آرامی را سپری نمی کنند بروند.یوسیپ درمیچ و خولیو ویالبا غایب اند و رافائل هم حضورش مشخص نیست.

/////////////

در 20 دیدار اخیر دو تیم، پنج برد نصیب مونشن گلادباخ شده، هفت دیدار مساوی شده و هشت پیروزی هم در کارنامه برترین تیم تاریخ آلمان نوشته شده است و با وجودی که روی کاغذ شانس برد از آن بایرن است اما با توجه به شرایط وخیم قرمزهای مونیخی ممکن است در داخل زمین نتیجه طور دیگری رقم بخورد.

بیشتر بخوانید:

  • بایرن مونیخ در 36 بازی از 37 بازی قبلی خانگی خود در بوندسلیگا شکست نخورده است.
  • در 4 بازی قبلی مونشن‌گلادباخ در بوندسلیگا بیش از 2.5 گل زده شده است.
  • مونشن‌گلادباخ در 8 بازی قبلی خارج از خانه خود در بوندسلیگا موفق به پیروزی نشده است.
  • مونشن‌گلادباخ در 4 بازی قبلی خود در بوندسلیگا حداقل 2 گل زده است.
  • در 3 بازی قبلی بایرن مونیخ در بوندسلیگا کمتر از 2.5 گل زده شده است.

ترکیب احتمالی:

بایرن مونیخ:نویر، آلابا، سوله ، کیمیش، رودریگز، آلکانترا، مولر، ریبری، لواندوفسکی، گنابری

مونشن گلادباخ:زومر، لانگ، گینتر، ونت، الویدی، هافمن، کرامر، فلوریان، هازارد، پلیا و هرمان

لوشامپیونه فرانسه

لیل - سنت اتین 18:30
آمیان - دیژون 21:30
آنژه - استراسبورگ 21:30
گنگام - مون پلیه 21:30
نیم المپیک - رنس 21:30


بیشتر بخوانید:
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
بایرمونیخ هم 4برد یک باخت و یک مساوی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
منچستر 3 برد یک مساوی و یک باخت دارد
آخرین اخبار