امام جمعه موقت تهران گفت: تولی، تبری، جهاد، شهادت طلبی و ولایت مداری پیام مراسم قالیشویان شهید اردهال و تجمع باشکوه کاشانی‌ها در این مراسم بعد از هزارسال از این واقعه حماسی است.

حماسه اردهال جهاد، شهادت و تسلیم ناپذیری در امتداد عاشورا استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، امروز جمعه ۱۳ مهر در آیین سنتی مذهبی قالیشویان اهالی فین کاشان در مشهد اردهال گفت: جهاد و شهادت مایه عزت و افتخار و جاودانگی است نمونه آن شهادت مظلومانه و غریبانه حضرت سلطانعلی بن باقر (ع) امامزاده لازم التعظیم مدفون در مشهد اردهال است که هنوز بعد از هزاران سال مردم ولایت مدار کاشان در اوج عزت و شکوه و معنوی اینجا دور هم جمع می‌شوند و حماسه شهادت و جهاد و مبارزه با دشمن را ضمن عرض ادب و ارادت به این امامزاده فریاد می‌کنند که راه و رسم ما شهادت و دفاع از اهل بیت (ع) و ارج نهادن به فداکاری آن‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه جریان حق ماندنی و ابدی است و این خود یکی دیگر از پیام‌های حماسه شهید اردهال و این مراسم آیینی است افزود: فداکاری امام حسین (ع) و فرزندانش در عاشورا یک جرقه نبود که خاموش شود بلکه یک حرکت عظیم حسینی در مسیر الهی بود که برای همه اعصار و دوران‌ها روشن و هدایتگر و جاودانه است.

به گفته وی، اجرای مراسم آیینی قالیشویان و حضور مردم در این امامزاده نیز در تداوم جریان حمایت از حق و آل علی است و این پیام را دارد که ما با خط آل علی، پیرو عاشورا و لایت هستیم.

تولی و تبری پیام آیین قالیشویان شهید اردهال در کاشان است

عضو هیئت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری، تولی و تبری را پیام دیگر آیین قالیشویان شهید اردهال دانست و گفت: تولی از ولایت و تبری از دشمنان اهل بیت (ع) است.

آیت الله خاتمی، یادآورشد: اردهال حماسه‌ای در امتداد عاشورا و مصداق کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است همانطور که عاشورا جریان دارد هر چه نیز با عاشورا و نهضت حسینی در راه مبارزه با استکبار متصل باشد جاوادنه و پیروز است.

وی، با اشاره اینکه تا زمانیکه جریان عاشورا در امتداد است دشمنان آن نیز به عنوان دشمنان خدا جریان دارند گفت: امروز رییس جمهور خبیث آمریکا و دولت جنایتکار سعودی که مردم بی گناه یمن را مظلومانه به خاک و خون می‌کشد یزید زمان و ابن زیاد‌های دوران ما هستند که باید آن‌ها را شناخت.

به گفته وی، پیام بسیار مهم این اجتماع عظیم در آیین قالیشویان اینست که ما راه مقابله با دشمن را از امام حسین (ع) آموختیم که هیچ گاه نباید تسلیم ظلم و ظالم شد حتی اگر در این راه به شهادت رسید.



مبارزه با آمریکا زمان انقضا ندارد



عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مبارزه با دشمن را که نامش جهاد و حرکتی مقدس است تاکیدکرد و گفت: این قداست زدودنی نیست و باید به برخی که می‌گویند برای چه می‌خواهید با آمریکا درگیر باشید و یا می‌گویند تا کی میخواهید با این دشمن مبارزه کنید می‌گوییم تا زمانیکه زنده هستیم مثل نماز و روزه تداوم آن واجب است.

آیت الله خاتمی، گفت: تا زمانی که سران استکبار خوی استکباری داشته باشند ما این جهاد مقدس و شهادت طلبی را که از افضل واجبات است ادامه می‌دهیم.

به گفته وی، در شرایطی هستیم که باید بیشتر و با شکوه‌تر از گذشته به همه جهان و مردم آمریکا بگوییم که ما هیچ وقت شعار مرگ بر آمریکا و مبارزه با استکبار را ترک نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ راهکار مقاومت ومقابله با ظلم الهام گرفته از نهضت حسینی و عاشورا و حرکت امامزادگان از جمله شهید اردهال در مبارزه با ظلم وجود دارد گفت: این ۱۰ راهکار مبارزه با دشمن تا آخرین خون و حیات، تبیین چهره دشمن و دسیسه‌های آن، خستگی ناپذیری، تسلیم ناپذیری، عدم یأس وناامیدی در برابر دشمن و راه مبارزه، فرهنگ ما می‌توانیم، تحقیر و خفت دشمن، عقب نشینی نکردن در برابر دشمن، وجود رهبری و ولایت و زنده نگه داشتن الگو‌های مقاومت است.

به گفته وی، دشمنان امام حسین (ع) فقط دشمنان دیروز نبودند بلکه این دشمنان که دشمنان خدا هستند همیشه وجود دارند و وجود خواهند داشت.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه پیام این اجتماع را تداوم مقابله با دشمنان امام حسین علیه السلام و ولایت مداری دانست و گفت: امروز ما با دشمنان کینه توزی مواجه هستیم که ۴۰ سال است تلاش می‌کنند ما را از راه مبارزه ناامید و بیرون کنند.

آیت الله خاتمی، با اشاره به این سخنان آمریکا که زمان سه ماهه گذاشته است گفت: ۴۰سال است که آمریکا  خمیازه می‌کشد و در پی نابودی جمهوری اسلامی ایران است و هنوز نتوانسته است ایران را به زانو درآورد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا آرزوی سه ماه دیگر که هیچ برای همیشه این آرزو را به گور خواهدبرد افزود: آمریکا هیچ وقت دنبال مذاکره نبوده و همیشه بدنبال سلطه است.

به گفته وی، دشمن از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی پیوسته  بدنبال تزریق و پمپاژ یاس و ناامید به مردم ایران است و ۴۰ سال است که می‌گوید نظام ایران در حال سقوط است، اما به کوری چشم آن‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها در شیب سقوط و نزولی نیست بلکه با نشاط و مقتدرانه باشیب صعودی در امتداد است.

امام جمعه موقت تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با دو سرمایه شیب صعودی رهبری مقتدر، هشیار، زیرک، شجاع، مخلص و مردمی نترس، وفادار به خدا و پیغمبر (ص) و اهل بیت (ع) و پایبند به نظام روز به روز مقتدرانه‌تر در امتداد و جریان مقاومت در برابر دشمن ایستادگی و مبارزه می‌کند.

آیت الله خاتمی گفت:در بیان وفاداری مردم به اهل بیت علیهم السلام اجمعین همین بس که امسال در شرایط بد اقتصادی و کمبود‌ها تنگنا‌های مالی مردم در ماه محرم حسینی اگر اطعام را بیشتر نکردند ذره‌ای از توزیع اطعام و نذورات آن‌ها کمتر نشد.



جواب موشکی به اقدام تروریستی ضدانقلاب با فشنگ در اهواز



به گفته وی، دشمنان می‌گویند ایران بلوف می‌زند، اما دیدند که ملت ایران ملت توانستن است و شعار نمی‌دهد اگر ضد انقلاب با فشنگ در اهواز جنایت آفریدند رزمندگان ما با ۶ موشک نقطه زن جواب آن‌ها را دادند و مقر داعش را تنها در فاصله ۲۰ مایلی از مقر اروپایی‌ها هدف قرار دادند.

به گفته وی، فرهنگ شهادت و مبارزه ما با ظلم و ظالم و استکبار، فرهنگ قرآن و فرهنگ عاشورایی است که در همه مکان‌ها و زمان‌ها با دشمنان خدا و اهل بیت (ع) و اسلام باید مبارزه و مقابله کرد و از حرکت نایستاد.



اسرائیل میکروب خطرناکی است که نابودی آن تنها راه نجات بشریت است



عضو هیئت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به این توهین و جسارت رژیم جلاد و غاصب صهیونیستی که لفظ «جانور» یعنی آنچه را لایق و شایسته خودش است به ایران نسبت داده است گفت:ملت ایران قهرمانی است که در مقابل شما دیوانگان ایستاده است.

آیت الله خاتمی در پایان، خطاب به صهیونیست اسرائیل گفت: شما میکروب‌هایی هستید که تنها راه نجات بشریت نابودی شما است.

شایان ذکر است: آئین سنتی مذهبی قالیشویان به عنوان میراث جهانی ناملموس ایران به ثبت یونسکو رسیده و تنها آئینی مدهبی است که بر اساس تاریخ هجری شمسی هر سال دومین جمعه از مهرماه در آستان مقدس امامزاده لازم التعظیم سلطانعلی بن باقر (ع) در مشهد اردهال از توابع بخش نیاسر کاشان برگزار می‌شود.

به همین مناسبت هزاران نفر از چوب به دستان اهالی فین کاشان «قالی مقدس» را به عنوان نمادی از پیکر مثله شده فرزند امام پنجم (ع) از خادمان امامزاده سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) تحویل گرفته و بر دوش خود «حسین حسین گویان» به طرف چشمه آبی می‌برند و شست و شو می‌دهند.

حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع) برادر حضرت امام صادق (ع) در سال ۱۱۳ هجری قمری به دعوت اهالی «فین» کاشان از طرف پدر بزرگوارش برای ترویج دین اسلام به ایران ماموریت یافت که پس از سه سال تلاش و مجاهدت، سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در ۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری مصادف با مهرماه حدود ۵۵ سال پس از واقعه کربلا در خطه «اردهال» کاشان شهید شدند.
مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده است.

 

انتهای پیام/ی

 

برچسب ها: قرآن ، مراجع تقلید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.