رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی از پایش و کنترل بازار جهت ساماندهی عرضه و تقاضا توسط بازرسان اصناف و سازمان خبر داد.

جعفر صادق اسکندری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به اینکه نظارت بر بازار جزئی از وظایف سازمان می باشد باید در بازرسی ها از صنوف مختلف و کنترل بازار دقت بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اصناف هم جزئی از زیر مجموعه های سازمان است ولی در کنترل و نظارت باید قانون برای همه اجرا شود و نباید حق مردم نادیده گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی، اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ ارز و به طبع آن کالاهای داخلی کشور نیز افزایش یافت که در این بین برخی از افزایش ها نا متعارف و بیش از حد انتظار بود.

وی افزود: بازرسان باید به تمام آئین نامه ها و بخش نامه های مربوطه احاطه کامل داشته باشند و تکمیل پرونده برای واحدهای متخلف در همان محل بازرسی تشکیل و نوع تخلف را به دارنده پروانه کسب ابلاغ کنند.

اسکندری گفت: بازرسان نماد و نماینده سازمان در بازار و بین مردم و اصناف هستند و باید در رعایت کرامات و اخلاقیات انسانی و برخورد مناسب با اصناف را داشته باشند.

در این جلسه حقدوست مدیر بازرسی اصناف ارومیه گفت: در مهر ماه امسال 472 فقره بازرسی از صنوف انجام شده و 109 پرونده تشکیل و برای اعمال قانون به مراجع ذیصلاح ارجاع گردیده است.

وی ادامه داد: بیشتر تخلفات صورت گرفته در این بازرسی ها مربوط گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم در قیمت و ... بوده است که روزانه بیش از 30 فقره شکایت توسط کارشناسان سامانه 124 دریافت شکایات مردمی ثبت و به مدیریت بازرسی جهت رسیدگی ارسال می گردد.

انتهای پیام/ع

کنترل و نظارت بر قیمت ها

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.