داستان جالب الکترو، پیرترین ربات سلبریتی دنیا +فیلم و عکس

سال 1939، ربات‌ها کم‌تر از زمان حال بودند و اگر هم رباتی دیده می‌شد احتمالا یک انسان با لباس ربات بوده است. اما الکترو این‌گونه نبود.

داستان جالب الکترو، پیرترین ربات سلبریتی دنیا +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احتمالا شما با ربات‌های فیلم‌ها و انیمشین‌ها آشنایی دارید. ربات‌هایی مانند مگامن و وال-ای. اما این ربات‌ها تنها ساخته ذهن سازندگان انیمیشن است.

بیش از 75 سال پیش رباتی ساخته شد که دل مردم آمریکا را برد. نام این ربات الکترو Elektro بود. الکترو می‌توانست خودش جوک بگوید، حرکت کند و راه برود. او حتی در چند فیلم بازی کرده است.

الکترو یک ربات سلبریتی بود. او خودش را قدرت‌مندترین ربات می‌دانست که البته در آن زمان این کاملا درست بوده است.

در سال‌های 1930 تا 1939 ساخت ربات‌ها غیر معمول بود. در نتیجه زمانی که یک شرکت به نام Westinghouse ربات 7 فوتی خود، الکترو، را رونمایی کرد، مردم کنجکاو بودند که یک ربات واقعی را ببینند. Westinghouse یک شرکت ساخت لوازم خانه بود و ساخت ربات برای آن‌ها یک امر عجیب بود.

داستان جالب الکترو، پیرترین ربات سلبریتی دنیا +فیلم

این ربات برای اولین بار سال 1939 در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد. ایده ساخت الکترو برای این بود که توانایی این شرکت در ساخت لوازم خانگی را به رخ بقیه بکشد. آن سال این ربات مقام دوم جذاب‌ترین کالای نمایشگاه را به خودش اختصاص داد.

حتی مردم دو ساعت در صف می‌ایستاند تا نمایش 20 دقیقه‌ای او را تماشا کنند. این نمایش شامل کارهایی بود که الکترو توانایی انجام دادن آن‌ها را داشت. برای مثال زمانی که مجری نمایش به او می‌گفت که به سمتش حرکت کند، او این کار را می‌کرد. الکترو می‌توانست به جلو حرکت کند، بادکنک باد کند و حتی سیگار بکشد. او این کارها را با کمک لوله‌های مکنده، موتورها و قرقره ها انجام می‌داد.

داستان جالب الکترو، پیرترین ربات سلبریتی دنیا +فیلم

در سال 1940 westinghouse به الکترو یک دوست داد. اسپارکو، سگ رباتیکی که او را همراهی می‌کرد. او می‌توانست بنشیند، بلد شود و دمش را تکان دهد. سازندگان این ربات‌ها حتی در حال ساختن یک زن برای الکترو به نام الکترا بودند اما همه چیز بر طبق برنامه پیش نرفت.

داستان جالب الکترو، پیرترین ربات سلبریتی دنیا +فیلم

پس از این که آمریکا به جنگ جهانی دوم ملحق شد، Westinghouse باید برای ساخت تسلیهات جنگی وقت می‌گذاشت. الکترو به خانه یک مهندس فرستاده شد در حالی که الکترا، همسر او، ذوب شد و در قطعات هواپیما استفاده شد.

پس از جنگ، الکترو به مدت هشت سال در شهرهای مختلف آمریکا به گردش در آمد. و نهایتا سال 1957 در پارک موزه سرگرمی کالیفرنیا به یک جاذبه تبدیل شد.

داستان جالب الکترو، پیرترین ربات سلبریتی دنیا +فیلم

اما دوران اوج او نوسانی بود. او حتی مدتی در یک فیلم کمدی هنرنمایی کرد. اما  بعد ساخت این فیلم مدتی ناپدید شد. اما امروز می‌توان آن را در موزه یادبود مانسفیلد پیدا کرد. و ما این را مدیون جک ویکس هستیم. جک پسر مهندسی بود که الکترو در هنگام جنگ جهانی دوم به خانه او فرستاده شد. او الکترو را دوست دوران کودکی خود می‌دانست.

داستان جالب الکترو، پیرترین ربات سلبریتی دنیا +فیلم

جک زمانی که الکترو را به موزه کالیفرنیا فرستادند او را گم کرد. ولی خوشبختانه پس از مدتی او را پیدا کرد. اما الکترو به قطعات مختلفی تقسیم شده بود. جک آن ها را به هم متصل کرد و این‌گونه الکترو دوباره متولد شد.

علاوه بر این‌که الکترو تنها ربات قدیمی آمریکایی است که در طول سال‌های زیاد دوام آورده است، پیرترین ربات سلبریتی دنیا نیز هست. در ادامه فیلم جالبی از الکترو مشاهده می‌کنید:

 

بیشتر بخوانید: کشف مار سمی دو سر در حیاط خانه +فیلم


انتهای پیام/

قدیمی ترین ربات

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار