توفان گردوخاک در راه شمال سیستان وبلوچستان /احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای وهوایی

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از شنبه هفته آینده در شمال استان موجب کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت : با نفوذ توده هوای سرد و افزایش شیب فشاری در نوار شرقی کشور، از شنبه شب تا دوشنبه در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این شرایط سبب کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا در شمال استان می‌شود، گفت: همچنین طی این مدت غلظت ذرات معلق در هوا نسبت به روز‌های عادی به صورت قابل توجه‌ای افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط طی این مدت، شدت وزش باد و خیزش گرد و خاک در جاده‌های مواصلاتی «زابل-نهبندان»، «زاهدان-نهبندان»، «زاهدان-زابل» و «زاهدان-بم» سبب کاهش شدید دید می‌شود و احتمال اختلال در حوزه حمل و نقل هوایی در شهر‌های شمالی استان نیز وجود دارد.

ملاشاهی گفت: طی این مدت در نوار غربی و مرز شرقی سیستان و بلوچستان نیز افزایش غبار پیش بینی می‌شود و وزش باد با شدت کمتر نسبت به شمال استان رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه از یکشنبه هفته آینده دمای هوا در نواحی شمالی و مرکزی استان سیستان و بلوچستان حدود ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با کمینه دمای ۱۱درجه سلسیوس خنک‌ترین شهر استان بود.

 

انتهای پیام/پ

 

توفان شدید در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار