شرکت کره‌ای ScreenX با ترکیب تکنولوژی چندین صفحه نمایش با پرده سینما، تجربه تماشای فیلم 270 درجه را به بیننده می‌دهد.

سینمایی با پرده نمایش 270 درجه +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال ۱۸۷۸ میلادی، ادوارد مایبریج موفق به عکس‌برداری پشت سر هم از یک اسب شد. این عکس‌های متوالی توسط ۲۴ دوربین پشت سر هم گرفته شد. دوربین‌ها به موازات حرکت اسب در یک مسیر مستقیم قرارداده شد و شاتر هر دوربین به‌ وسیله سیمی که با سم اسب در ارتباط بود کنترل می‌شد. هر تصویر در یک هزارم ثانیه برداشت می‌شد. و این‌گونه اولین و کوتاه‌ترین فیلم سینما متولد شد.

تماشای فیلم در سینما یک سرگرمی جذاب است. حالا  اگر قرار باشد این سرگرمی جذاب‌تر شود چه؟ شما می‌توانید فیلم بعدی خود را با این پرده نمایش سه قسمتی مشاهده کنید. ScreenX، یک شرکت در کره جنوبی است که توانسته است با ترکیب تکنولوژی چند صفحه نمایش با پرده سینما یک سینما به پرده نمایش 270 درجه بسازد.

فیلم‌ها می‌توانند از طریق یک نرم‌افزار به ورژن قابل پخش در این سیستم پخش، تبدیل شوند. البته می‌توان فیلم‌هایی مخصوص این پرده نمایش 270 درجه تولید کرد که با دوربین‌های مخصوص فیلم‌برداری می‌شوند. برای این نوع فیلم‌برداری نیاز است که از لنزهای مخصوص استفاده کرد تا بتوان برای ضبط فیلم‌های پانورامیک درجه آن را تنظیم کرد.

این اولین باری نیست که صفحه نمایش فیلم سه قسمتی شده است. فیلم حماسی که در سال 1927 هابیل گنس ساخت و نام آن را ناپلئون گذاشت، در پرده نمایش 3 بخشی پخش شد. سازنده فیلم از سه دوربین کنار هم برای ضبط آن استفاده کرده بود.

حالا این سینما با تکنولوژی جدیدش مدل قدیمی این پرده نمایش را بهبود بخشیده و مورد استفاده قرار می‌دهد. آیا دیدن فیلم محبوبتان در این سینمای 270 درجه برای شما جذاب است؟

فیلم این سینمای جالب را مشاهده می‌کنید:

 

بیشتر بخوانید: کشف مار سمی دو سر در حیاط خانه +فیلم


انتهای پیام/

سینمای 270 درجه ای

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار