دبیر علمی جامعه جراحان ایران گفت: هم اکنون هیچ بیماری به دلیل نبود تجهیزات پزشکی و نوع جراحی به خارج از کشور اعزام نمی‌شود و درمان داخل کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،دکتر سیاوش صحت عصر چهارشنبه در شصت و پنجمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان ایران با موضوع چالش‌های جراحی و راهکار‌های کاهش عوارض در ساری اظهارکرد: با توجه به اینکه پزشکان پس از فارغ التحصیلی به مجلات علمی کمتر دسترسی داشتند جامعه جراحان کشور برای نخستین بار در سال ۱۳۶۴ بازآموزی را مطرح کرد تا پزشکان به روز شوند.

وی به پیشرفت جراحی اشاره کرد و افزود: جراحان ایرانی علیرغم همه نابسامانی‌ها همگام با پیشرفت جراحی در دنیا حرکت کردند و در دوران ۸ سال دفاع مقدس با کاهش تعداد کشته شدگان بیشترین خدمت را کرده است.

دکتر صحت با بیان اینکه در گذشته تعداد زیادی از بیماران برای درمان به خارج کشور سفر می‌کردند، گفت: در حال حاضر هیچ بیماری به دلیل نبود وسایل پزشکی و نوع جراحی پزشک به خارج کشور نمی‌رود و همه اقدامات در داخل کشور صورت می‌گیرد.

دبیر علمی جامعه جراحان ایران با بیان اینکه در کشور روحانیت و پزشکان از منزلت ویژه‌ای برخوردار بودند، ادامه داد: در حال حاضر به شکل‌های مختلف به جامعه پزشکی اهانت می‌شود و برخی از رسانه‌ها نیز به آن دامن می‌زنند در حالی که هدف جامعه پزشکی درمان بیماران و کاهش درد مردم جامعه است.

وی تاکید کرد: اگرمردم نسبت به جامعه پزشکی بی اعتماد شوند در درمان آن‌ها نیز دچار مشکل می‌شویم بنابراین این نگاه باید تغییرکند.

ولی الله شریفی سورکی، دبیر علمی جامعه جراحان شاخه مازندران در شصت و پنجمین کنگره میان دوره‌ای جامعه جراحان ایران با موضوع چالش‌های جراحی و راهکار‌های کاهش عوارض اظهار کرد: این کنگره از ۱۱ تا ۱۳ مهر ماه و با محوریت اخلاق حرفه‌ای و مقررات پزشکی قانونی در جراحی، راه‌های کاهش عوارض شایع جراحی، چگونگی عملکرد تیمی در برخورد بابیماران مولتپل تروما، پانل‌های فوق تخصصی و تخصصی گروه‌های مختلف جراحی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کنگره آخرین دستاورد‌های علمی ارائه می‌شود، گفت: ۱۳۰ استاد و عضو هیئت علمی این مسائل را در قالب ۲۱پنل و ۳۵ سخنرانی و یک کارگاه آموزشی ارائه می‌دهند.

دکتر شریفی با بیان اینکه جامعه جراحان یک سازمان N.G.O است، افزود: جامعه جراحان بودجه خاصی ندارد که با همکاری و حمایت جامعه جراحان استان می‌توان این کنگره‌ها را به صورت مداوم برگزار کرد.

دبیر علمی جامعه جراحان شاخه مازندران با بیان اینکه ۴۰۰ جراح در استان مازندران وجود دارد، ادامه داد: در این کنگره بیش از ۳۰۰ نفر ثبت نام کردند.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.