رئیس‌جمهور روسیه در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المللی هفته انرژی این کشور درباره تاثیر اقدامات آمریکا علیه ایران بر اقتصاد جهان هشدار داد.

سخنرانی پوتین در افتتاحیه اجلاس بین المللی هفته انرژیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه اجلاس بین‌المللی هفته انرژی این کشور به ایراد سخنرانی در جمع شرکت‌کنندگان در این نشست پرداخت. پوتین در این سخنرانی اعلام کرد بخش انرژی و سوخت روسیه آماده گشودن فرصت‌های تازه به روی پروژه‌های سرمایه‌گذاری و همکاری است.

رئیس جمهور روسیه در این سخنرانی تاکید کرد واشنگتن با تضعیف اعتبار دلار به عنوان یک ارز ذخیره شده مرتکب اشتباه شده است. پوتین اعلام کرد: «به نظر من شرکای آمریکایی ما اشتباه استراتژیک عظیمی را مرتکب شده اند آنها در حال کاهش اعتماد به دلار به عنوان ارز جهانی هستند و در واقع اعتماد به تنها ارز ذخیره‌ای امروز دنیا به عنوان یک ابزار جهانی در حال کاهش است.» 

وی گفت تلاش های اتحادیه اروپا برای ایجاد مکانیزم مالی ویژه برای ادامه تجارت با ایران در جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا دیر صورت گرفته با اینحال یادآور شد که دیر انجام دادن آن بهتر از اصلا انجام ندادن است. او همچنین یادآور شد برخورد کنونی آمریکا با ایران به اقتصاد جهانی لطمه می‌زند.

پوتین افزود: رئیس جمهور فرانسه (امانوئل مکرون) اخیرا سخنرانی در نیویورک داشته و مستقیما درباره ضرورت افزایش حاکمیت اقتصادی اتحادیه اروپا و کاهش وابستگی به آمریکا صحبت کرد، که کاملا درست است.

رئیس جمهور روسیه درباره مسئله سوریه اعلام کرد مسکو از تمامی نیروهای خارجی از جمله ارتش روسیه می‌خواهد تا در نهایت از سوریه خارج شوند. بنا به گفته پوتین آمریکا دو گزینه درباره سوریه دارد: یا باید از دولت دمشق برای ماندن در این کشور اجازه بگیرد یا مجوز سازمان ملل را داشته باشد و هیچ راه دیگری برای آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار