سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه از نروژ به علت بازداشت میخائیل بوچکاروف یکی از مشاوران فناوری اطلاعات پارلمان روسیه به اتهام جاسوسی به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید لاوروف از بازداشت یک تبعه روس در نروژ به اتهام جاسوسیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه از نروژ به علت بازداشت یک مقام پارلمانی روسیه به اتهام جاسوسی به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، لاوروف اتهامات جاسوسی علیه میخائیل بوچکاروف را «تبلیغات» توصیف کرد و گفت: «ما می‌خواهیم بدانیم برای شهروند ما چه اتفاقی افتاده است.»

لاوروف که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می‌کرد گفت: «آیا درک می‌کنید که پارلمان نروژ این فرد را دعوت کرده بود. این است معنای مهمان نوازی نروژی ها.»

بوچکاروف روز جمعه در زمان حضور در کنفرانسی برای تقویت همکاری‌ها بین نهاد‌های پارلمانی اروپا در نروژ بازداشت شد. مسکو اتهامات علیه این تبعه خود را رد کرده و آزادی او را خواستار شده است.

ایرنا سولبرگ نخست وزیر نروژ گفت پرونده بازداشت بوچکاروف سیاسی نیست.

بر اساس اعلام رسانه‌های نروژ بوچکاروف یکی از مشاوران فناوری اطلاعات پارلمان روسیه است که رفتارش در جریان این کنفرانس دو روزه مقامات پارلمانی نروژ را بر آن داشت تا با سازمان امنیتی این کشور تماس بگیرند.

انتهای پیام/

مسکو اتهامات علیه تبعه خود به اتهام جاسوسی در نروژ را رد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار