وزیر نیرو:

قیمت آب باید واقعی شود

وزیر نیرو گفت: امسال تنها ۷ درصد قیمت آب افزایش داشت در حالی که باید به سمت حقیقی شدن قیمت آن گام برداریم.

قیمت آب باید واقعی شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور حل و فصل مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه صنعت آب، کارگروهی در این وزارتخانه تشکیل شده تا برای تامین مایحتاج این صنعت و همچنین نیازهای ارزی و مابه التفاوت‌های ایجاد شده راهکار بی‌اندیشد البته در این راستا سایر نهادها مانند بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه باید کمک و همراهی کنند چرا که طرح های مهم وزارت نیرو ارتباط مستقیمی با خدمت رسانی و رفاه مردم سروکار دارد و امیدواریم وقفه ای در آن ایجاد نشود.

اردکانیان با اشاره به ارزیابی نمایشگاه‌ها و نقش آنها در چالش‌های موجود در کمبود آب و کمبود بارش در سال جاری گفت: برگزاری چهاردهمین دوره نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب با حضور تولیدکنندگان داخلی و خارجی صورت گرفته است که از ۲۴۴ شرکت موجود در نمایشگاه ۲۸ شرکت خارجی و تعدادی شرکت‌های دانش بنیان حضور دارند.

 وی افزود: شرکت‌های زیادی از ۱۲ کشور از جمله چین، آمریکا، ترکیه و کشورهای فعال اروپایی در این نمایشگاه حاضرند.

وزیر نیرو  تأکید کرد: برگزاری این نمایشگاه دو فایده دارد؛ اول اینکه ما توانسته ایم یک روال صحیح را به طور پایدار ادامه دهیم و این امر فرصت بسیار خوبی برای عرضه ظرفیت‌های داخلی است، همچنین مدیران ما در شرکت‌های مختلف استانی در سطح کشور از نزدیک گفت‌وشنود سازنده‌ای با دستگاه‌های اجرایی، سازندگان و فراهم کنندگان تجهیزات پیمانکاران و مشاوران برقرار می‌کنند و علاوه بر این با فناوری های نوین این عرصه در سطح دنیا آشنا می‌شوند.

اردکانیان با اشاره به اهمیت دوم برگزاری این نمایشگاه، تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نقش موثری بر نشان دادن فعالیت‌های کشور از جمله تأمین، انتقال و توزیع آب است، همچنین جمع آوری و تصفیه فاضلاب با وجود مشکلات ایجاد شده در حال رفع شدن است.

وزیر نیرو با اشاره به دستاوردها در عرصه فنی و مدیریتی در چهار دهه گذشته، گفت: این دستاوردها مربوط به زمانی است که مشکلات زیادی در این عرصه داشته‌ایم و در حال حاضر هم مردم و مجموعه ظرفیت‌های تخصصی با سربلندی بیرون خواهند آمد.

وی در پاسخ به گران شدن قیمت آب بیان کرد: اگر بخواهیم ارزش حقیقی آب را برای محاسبه قیمت پرداختی آب در نظر بگیریم ممکن است تا مدتها در این حوزه شاهد افزایش قیمتی نباشیم اما باید به سمتی حرکت کنیم که هزینه پرداختی این کالای با ارزش از سوی مصرف کنندگان به قیمت حقیقی آن نزدیک شود.

اردکانیان تأکید کرد: کارگروه سازگاری با کم آبی، با توجه به تجربه تابستان گذشته، تعرفه پر مصرف‌ها را به جهت تشویق آنان به پیوستن به جبهه افرادی که الگو مصرف را رعایت می‌کنند در دستور کار قرار داده است.

وزیر نیرو با اعلام اینکه امسال دولت تنها ۷ درصد قیمت آب را افزایش داد که از اردیبهشت ماه در قبوض آب اعمال شد، درباره تعرفه برق نیز باید گفت: برنامه های مشابهی همانند تعرفه گذاری برای قیمت آب داریم و برنامه مفصلی تدوین کرده‌ایم که برای تابستان سال آینده بتوانیم مصرف ۳ هزار مگاواتی را مدیریت کنیم.

اردکانیان در ادامه بازدید از نمایشگاه با فعالان تاسیسات آب و فاضلاب نشست هم اندیشی برگزار کرد.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۲۱هزارمترمربع از امروز تا ۱۴مهرماه از ساعت ۹ صبح تا  ۱۷ بعدازظهر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران دایر خواهد بود.

انتهای پیام/

افتتاح چهاردمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار