فرماندار بیجار گفت: جشنواره ترشی هفت بیجار، آذرماه سال‌جاری در تیمچه حاج شهباز شهرستان بیجار برگزار می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی‌اکبر ورمقانی با اعلام اینکه جلسات هماهنگی در راستای برندسازی و برگزاری جشنواره ترشی هفت بیجار برگزار شده است، گفت: در قالب این جشنواره اصالت و قدمت ترشی معروف بیجار که یکی از محصولات دیار گروس است، عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه ترشی هفت بیجار در بیشتر استان‌های کشور به خصوص استان‌های شمال ایران تهیه می‌شود، گفت: این تولیدات با ترشی اصیل هفت بیجار تفاوت دارد.

فرماندار شهرستان بیجار با ابراز تأسف از اینکه متأسفانه تهیه ترشی هفت بیجار در شهرستان بیجار به فراموشی سپرده شده، تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره ترشی هفت بیجار احیاء و آشنایی مردم با روش‌های اصیل تهیه این ترشی و ایجاد اشتغال خانگی در این منطقه است.

وی یادآور شد: اگر بتوان این کار را گسترش داد علاوه بر ایجاد اشتغال به‌ویژه برای بانوان خانه‌دار در بیجار می‌توان در گسترش تولید و صادرات ترشی هفت بیجار اقدام کرد.

ورمقانی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره ترشی هفت بیجار از ۱۵ مهرماه سال‌جاری آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه اجرایی جشنواره نیز از ۲۰ آبان ماه اعلام می‌شود.

به گفته وی، جشنواره هفت ترشی بیجار در هفته نخست آذر ماه در تیمچه حاج شهباز شهرستان بیجار برپا می‌شود.

فرماندار شهرستان بیجار با تأکید بر اینکه امید است جشنواره ترشی هفت بیجار زمینه‌ساز احیای اصول صحیح تهیه این ترشی و آشنایی خانواده‌ها با محصول بومی محلی بیجار را فراهم سازد، خواستان حضور مردم، مسئولان و رسانه‌های استانی و کشوری باشیم تا بتوان با زیبایی هر چه تمام‌تر این جشنواره را برگزار کرد.

گفتنی است، گیاه یکی از وجه تسمیه‌های کلمه بیجار در گویش بومی است و بر اساس این معنا، ترشی هفت بیجار به معنای ترشی که از هفت گیاه تهیه شده است.

انتهای پیام/م

جشنواره ترشی هفت بیجار

برچسب ها: اشتغال ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.