پشت پرده‌هایی از نوسانات قیمت دلار در بازار و استقبال خریداران از افزایش نرخ آن را در قالب یک اینفوگرافیک مشاهده خواهید کرد.

پیامدهای استقبال خریداران از افزایش نرخ دلار+اینفوگرافیکبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روز‌ها که افکار عمومی معطوف به بازار دلار، سکه و ارز بوده و تیتر خبرها نوسانات قیمت ارز را به خود اختصاص داده‌اند، از ظهر روز دوشنبه خبر‌ها  روند تند کاهش قیمت سکه و دلار  را نشان می‌دهند. طی دو روز گذشته در فضای مجازی نیز در خصوص ریزش قیمت‌ها به شکل‌های مختلف اطلاع‌رسانی شد و اخبار بیشتر انعکاس‌دهنده برگشت قیمت‌ها بود.

از آنجا که دلار در بازار ایران بیش از آنکه جنبه پولی داشته باشد، برای مردم جنبه دارایی داشته و  باعث شده تا افراد برای حفظ ارزش دارایی خود به سمت خرید دلار و طلا حرکت کنند.  افزایش قیمت خودروهای خارجی و برخی کالاهای مصرفی نیز گواه بر همین موضوع است. این اتفاقات ناخوشایند در چندین ماه اخیر باعث شد تا میزان کالاها در بازار به شدت کم شود و وضعیت معیشتی مردم را با بحران جدی روبرو کند.

گفتنی است؛ تحولات قیمت دلار در 6ماه اخیر تا حد زیادی با مسائل سیاسی مانند خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بستن راه‌های ورود پول به کشور از طریق امارات مرتبط بوده و باعث افزایش چشمگیر قیمت آن شد.

در اینفوگرافی زیر پیامدهای استقبال خریداران از افزایش نرخ دلار را مشاهده می‌کنید:

پیامدهای استقبال خریداران از افزایش نرخ دلار+اینفوگرافیک

انتهای پیام/

برچسب ها: دلار ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار