محمدپور گفت: قراردادی با یک شرکت چینی برای ایجاد یک سایت تفکیک زباله با ظرفیت ۶۰۰ تن در روستای سراوان استان گیلان منعقد شده است.

قربانعلی محمدپور مدیرکل اداره محیط زیست استان گیلان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کمبود سایت پسماند در این استان اظهار داشت: در شهرستان رشت 22 مرکز دفن زباله وجود دارد که در بدترین وضعیت زیست محیطی در حاشیه دریا و تالاب زباله را دفن می کنند .

وی با بیان اینکه تفکیک از مبدا به صورت جدی پیگیری می شود، افزود: برای مدیریت درست در زمینه پسماند نیازمند تکنولوژی تبدیل پسماند به سوخت و سوخت های هیدروکربنیک هستیم .


بیشتر بخوانید:  آغاز به کار تفکیک از مبدأ در مناطق 2 و 22 تهران/ ضرورت استفاده از انرژی خورشیدی در کلانشهر تهران


محمدپور گفت: قراردادی با یک شرکت چینی برای ایجاد یک سایت تفکیک زباله با ظرفیت 600 تن در روستای سراوان استان گیلان منعقد شده است و همچنین درنظر داريم یک سایت با ظرفیت 500 تن در شرق شهرستان لاهیجان ایجاد کنیم با این هدف که پسماند را به سوخت هیدروکربنیک تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: برای تبدیل پسماند به سوخت هیدروکربنیک با یک گروه ایتالیایی رایزنی خواهیم کرد تا از تجربیات آنها استفاده کنیم.

مدیرکل اداره محیط زیست استان گیلان با اشاره به سرمایه گذاری خارجی ها برای تولید کمپوست مواد و پسماند در شهرستان تالش تصریح کرد: برای جمع اوری شیرابه ها و زباله های استان گیلان حدود 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم در این زمینه مدیریت صحیح داشته باشیم .


بیشتر بخوانید: جداسازی مواد مغذی شیرابه زباله/ زباله‌های شهری، معضل بزرگ محیط زیست محسوب می‌شوند


وی افزود: امیدوار هستیم  در لایحه بودجه سال 98 در مجلس شورای اسلامی برای موضوع مدیریت پسماند بخصوص در استان های شمالی اعتبار لازم تخصیص یابد. ایجاد تصفیه خانه برای شیرابه های این مراکز و محل های دفن قدیمی و همچنین موضوع تفکیک از مبدا برای نهاد های دولتی و خانوارهای شهری و روستایی نيازمند بودجه هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار