شهردار منطقه یک اصفهان گفت: تکمیل طرح پیاده راه سازی چهارباغ،احداث پارکینگ و تکمیل مجموعه فرهنگی شهید بهشتی از اولویت های شهرداری منطقه یک است.

به گزارش   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهین شکرانی شهردار منطقه یک اصفهان با اشاره به محدوده‌ی منطقه یک اظهار کرد: منطقه یک از شرق به چهارباغ، از شمال به خیابان فروغی از غرب به بزرگراه شهید خرازی و از جنوب به رودخانه زاینده‌رود ختم می‌شود.
وی افزود: این منطقه با 81 هزار نفر جمعیت، 33 درصد مساحت از بافت فرسوده را به خود اختصاص داده است.
شهردار منطقه یک اصفهان گفت: تکمیل طرح پیاده راه سازی چهارباغ،احداث پارکینگ و تکمیل مجموعه فرهنگی شهید بهشتی از اولویت های شهرداری منطقه یک است.
شکرانی با اشاره به مرکزیت این منطقه و وجود مدارس، نهادهای دولتی و 8 بیمارستان در آن عنوان کرد: میزان رفت‌وآمد در این منطقه زیاد است که نیاز به احداث پارکینگ، تعریض بعضی معابر و اصلاح ترافیکی تقاطع‌ها، از عملکردهای مدنظر شهرداری است.

هردار منطقه یک اصفهان به طرح‌های شاخص در حال انجام اشاره کرد و افزود: احداث پارکینگ عمومی زیر سطحی خیابان اردیبهشت با ظرفیت 105 خودرو و با مساحت 3300متر مربع که هزینه‌ی عمرانی بالغ بر 6میلیارد و 500میلیون تومان در برداشته،62 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی افزود: امیدواریم احداث این پارکینگ که می‌تواند بخشی از حجم ترافیک محدوده بیمارستان کاشانی را حل کند، تاپایان امسال به بهره‌برداری برسد.
شهردار منطقه یک اصفهان به طرح پیاده‌ راه سازی چهارباغ اشاره کرد و گفت: پیاده‌راه سازی چهارباغ حدفاصل عباس‌آباد تا انقلاب و همچنین خیابان کوالالامپور تا میدان امام حسین(ع) در حال انجام است.
شکرانی با بیان اینکه مساحت فضای سبز این منطقه 8/5متر مربع است عنوان کرد: کم‌آبی از مشکلات مهم شهرداری است و به وسیله آبیاری با تانکر توانستیم تابستان بحرانی را پشت سر گذاریم و همین میزان از فضای سبز را حفظ کنیم.
وی با اشاره به کمبود مجموعه‌های فرهنگی در این منطقه بیان داشت: آزاد سازی فضاهای اطراف اندیشکده شهید بهشتی که قسمتی از منزل شهید بهشتی را شامل می‌شود، در حال پیگیری است؛ایجاد مجموعه فرهنگی در منزل شهید خرازی نیز از اقدامات بعدی این شهرداری است.هرچند که در سال جاری در این مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی برگزار شد.

شکرانی با بیان اینکه در سال جاری در مجموعه شهید بهشتی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی برگزار شد
اضافه کرد: مراسم نودمین سال ولادت این شهید در سوم آبان ماه در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.
شهردار منطقه یک اصفهان با اشاره به وجود بافت فرسوده و هم‌چنین ساختمان‌های آسیب پذیر این منطقه تصریح کرد: در راستای بازسازی و نوسازی منازل،طرح‌های تخفیفی برای تخریب بافت فرسوده از سوی شهرداری برای شهروندان در نظر گرفته شده است؛به علاوه با همکاری معاون شهرسازی منطقه یک و آتش‌نشانی کمیته‌ای با هدف بررسی ساختمان‌های آسیب‌پذیر تشکیل شد.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، اطلاع‌رسانی و تذکرات لازم به منازل آسیب‌پذیر و دستور ایمنی‌بخشی آن صادر شده است.
شکرانی به قابلیت تبدیل شدن بعضی از فضاهای منطقه یک به محور گردشگری اشاره کرد و گفت: پیاده راه سازی چهارباغ، میدان امام(ره)، خیابان سپاه تا میدان امام حسین(ع) و همچنین تکمیل بازسازی معابر محدوده بیدآباد،ذکرخانه، خانه روغنی و حمام علی قلی آقا با هدف جذب گردشگر صورت گرفته است.
شهردار منطقه یک در پایان خاطر نشان کرد: تمامی اقدامات در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان ساکن منطقه یک انجام گرفته و در این مسیر،پذیرای نظرات و پیشنهادات مردم هستیم.

شهردار منطقه یک اصفهان گفت:تکمیل طرح پیاده راه سازی چهارباغ،احداث پارکینگ و تکمیل مجموعه فرهنگی شهید بهشتی از اولویت های شهرداری منطقه یک اس.

انتهای پیام /س

نشست خبری شهردار منطقه 1 اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.