رئیس بانک روسی وی.تی.بی اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از پایان وابستگی اقتصاد این کشور به دلار آمریکا حمایت کرده است.

حمایت پوتین از پایان وابستگی اقتصاد روسیه به دلاربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل پایگاه اینترنتی راشاتودی، آندره کاستین، رئیس بانک روسی وی.تی.بی اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از پایان وابستگی اقتصاد این کشور به دلار آمریکا حمایت کرده است.

ایده کاهش ارزش دلار در اقتصاد روسیه پس از تشدید تحریم های آمریکا علیه این کشور مورد بحث قرار گرفت.

به گفته کاستین، پایان وابستگی اقتصاد روسیه به دلار آمریکا به این معنا نیست که ارز آمریکایی به طور کامل از معاملات تجاری حذف می شود بلکه نهایت تلاش این است که تعاملات مالی از طریق ارز دیگری انجام شود.

در ماه ژوئیه کاستین طرح هایی برای پایان معاملات اقتصادی با دلار و استفاده از روبل روسیه در تجارت بین المللی مطرح کرد که با دو مورد آن  موافقت شد. نخست اینکه معاملات اقتصادی روسیه شامل صادرات و واردات با ارزهای جایگزین همچون یورو، یوآن و روبل صورت پذیرد و مورد  دوم، ثبت مجدد دارایی های روسیه در حوزه قضایی این کشور و سپرده گذاری از طریق اوراق بانکی است.

پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه روسیه در سال 2014، مسکو به دنبال راه های برای کاهش وابستگی خود به پول آمریکا بوده است. در ماه مه، پوتین اعلام کرد روسیه دیگر نمی تواند به نظام مالی تحت کنترل آمریکا اعتماد کند زیرا دولت واشنگتن علاوه بر اعمال تحریم های یکجانبه، قوانین تجارت جهانی را نیز نقض می کند. وی همچنین نسبت به خطر انحصار دلار برای اقتصاد جهان هشدار داد.

پایان وابستگی اقتصاد روسیه به دلار آمریکا بحثی بود که در ماه اوت با تشدید تحریم های آمریکا در زمینه های مختلف به پارلمان روسیه ارجاع داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار