سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: FATF به هیچ عنوان نمی‌تواند دلیل سقوط آزاد قیمت ارز باشد، چرا که به تصویب نرسیده است.

روند کاهش نرخ ارز ارتباطی با FATF ندارد/ تعلل بانک مرکزی در ساماندهی قیمت ارز نگران کننده استحجت‌الاسلام احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تحلیل‌هایی مبنی بر تأثیر FATF بر کاهش قیمت ارز و سکه، اظهار کرد: این اتفاق هیچ ارتباطی به FATF ندارد و تدبیر اعضای دولت، شورای هماهنگی اقتصادی در این زمینه موثر بود و سبب شد تا نوسان قیمت ارز کاهش یابد.

وی افزود: ما از بانک مرکزی شدیدا گلایه‌مندیم، چراکه در این مدت کوتاه نشان داد که اگر می‌خواست، می‌توانست زودتر این نابسامانی اقتصادی را کنترل کند، لذا این تعلل نگران کننده است.

عضو کمیسیون فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: FATF به هیچ عنوان نمی‌تواند دلیل سقوط آزاد قیمت ارز باشد، چرا که به تصویب نرسیده است.

برگزاری جلسه فراکسیون حج و زیارت مجلس با مسئولان ستاد اربعین

آزادیخواه همچنین با اشاره به برگزاری مراسم اربعین تصریح کرد: اعضای هیئت رئیسه فراکسیون حج و زیارت هفته آینده با مسئولان ستاد اربعین وضعیت ویزای اربعین را بررسی می‌کنند.

وی افزود: نرخی که امسال برای اخذ ویزای اربعین اعلام شده است، نسبت به سال گذشته تفاوت زیادی دارد و از آنجایی که زائران اربعین عمدتا از سطح پایین جامعه هستند، برای آنکه آنان بتوانند از این فرصت معنوی استفاده کنند، باید این مشکلات را برطرف کنیم.

لازم به ذکر است سه شنبه گذشته بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی سریع و بدون اتلاف وقت، دو لایحه مرتبط با FATF را تصویب کردند و نرخ دلار افزایش یافت. دیروز هم جمعی از دانشجویان و نمایندگان مخالف با پیوستن ایران به این سازمان مقابل خانه ملت تجمع و مخالفت خود را اعلام کردند و پس از این امر قیمت ارز سقوط کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار