فرماندار اصفهان گفت: مردم از معضلات استفاده از پساب بی اطلاع هستند و متأسفانه شاهدیم در بعضی از مناطق از پساب برای کشت استفاده می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد رضوانی نایینی فرماندار اصفهان  امروز در ششمین جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و روز جهانی سالمند اظهار کرد: ضروری است که جلسات همه کارگروه‌ها و به ویژه کارگروه سلامت به صورت منظم و با حضور همه اعضا تشکیل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آنفلوآنزای حاد پرندگان در شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون خسارت‌های زیادی را داشته است، اظهار کرد: اگر در این زمینه کنترل و نظارت‌های لازم صورت نگیرد می‌تواند خسارت‌های زیادی را در آینده به دنبال داشته باشد، بنابراین ضروری است که فعالان حوزه دامپزشکی به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از پساب برای کشت معضل اساسی در استان شده است، اضافه کرد: مردم از معضلات استفاده از پساب بی اطلاع هستند و متأسفانه شاهدیم در بعضی از مناطق از پساب برای کشت استفاده می‌شود، البته با همت مسئولان در مراکز بهداشت این موضوع پیگیری شده و با همکاری مقامات قضایی تا حد امکان از ادامه این روند جلوگیری شده است.

وی همچنین به مشکل کیفیت نامناسب آب در برخی روستاها وشهرهای شهرستان اصفهان اشاره کرد و افزود: در برخی روستاها با مشکل وجود میکروب در آب مواجه بودیم که سعی در برطرف ساختن آن داریم.

رضوانی نایینی همچنین به راهپیمایی اربعین و حضور حداکثری اصفهانی‌ها در این مراسم اشاره کرد و گفت: بر این اساس درخواست داریم که کمیته بهداشت اربعین حسینی با توجه به اهمیت این قضیه تشکیل شود تا در ارتباط با سلامت و امنیت غذایی مردم در این ایام مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی تأکید کرد: در حوزه سلامت و امنیت غذایی لازم است که همه اعضا و مسئولان دستگاه ها با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت همکاری داشته باشند تا شاهد کمترین معضلات در حوزه امنیت غذایی شویم.

 

انتهای پیام/م

جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار