یک مقام مسئول گفت: سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور تولید شد.

تولید ۲۰۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور/ امکان ریشه کنی بیماری آبزیان در کشور وجود نداردبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین عبدالحی معاون توسعه آبزی‌پروری شیلات در همایش ملی تغذیه آبزیان غذای زنده با اشاره به اینکه مجموع تولید آبزی پروری در سال گذشته به حدود ۴۸۰ هزارتن رسید، اظهار کرد: براین اساس ۲۰۰ هزارتن ماهی گرم آبی، ۱۶۰ هزارتن قزل آلا و ۳۲ هزار و ۵۰۰ تن میگو تولید شد.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در کشور تولید شد.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون ۸۶ درصد برنامه آبزی پروری در ۷ استان ساحلی انجام می‌شود که عمده آن پرورش ماهی در قفس است.

وی بحث بازارهای داخلی و صادراتی را یکی از موضوعات مهم مطرح کرد و گفت: در آینده بحث بیماری و بهداشت ممکن است به عنوان چالش پیش رو گریبانگیر صادرات شود از این رو نیاز است که در حوزه تکثیر و پرورش آبزیان به بیماری توجه کنیم چرا که بیماری vhsقزل آلا در سال های اخیر خسارت سنگینی وارد کرد.

عبدالحی تصریح کرد: با توجه به آنکه امکان ریشه کنی بیماری آبزیان در کشور وجود ندارد، ولی می‌توان آن را کنترل و مهار کرد، همانگونه که در سال گذشته به سبب هماهنگی دامپزشکی، شیلات و بخش خصوصی بیماری در بحث میگو کنترل شد.

به گفته وی، بسیاری از کشورها توسعه متراکم و نیمه متراکم میگو را در دستور کار خود قرار دادند، از این رو باید تلاش کرد تا بخش خصوصی در سیاست‌هایی که به صورت مستقل عمل می‌کند، این سیاست را دنبال کند.

معاون توسعه آبزی پروری سطح زیر کشت میگو را ۱۱ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی می‌شود که تولید به ۶۰ هزارتن برسد.

وی یکی از موضوعات اصلی میگو را غذای زنده اعلام کرد و گفت: با تلاش بخش خصوصی می‌توان تولید غذای زنده در داخل را توسعه داد چرا که با وجود افزایش قیمت دلار، واردات دشوار می‌شود.

عبدالحی ادامه داد: با توجه به محدودیت آب شیرین، توسعه آبزیان دریایی در سواحل یکی از سیاست های اصلی پیش روست.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تکثیر ماهیان دریایی کارهای خوبی آغاز شده است، بیان کرد: با توجه به آنکه سرمایه گذاری خوبی در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان صورت گرفته است، از این رو سیاست اصلی سازمان توسعه ماهیان خاویاری در شمال کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار