رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: همدان رتبه اول کشور را در زمینه تسهیلات روستایی دارد.

کسب رتبه اول کشور در تسهیلات روستاییبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید اسکندر صیدای ، رئیس سازمان برنامه و بودجه  استان در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان با اشاره به عملکرد استان در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت:۱۳۰میلیارد تومان تسهیلات روستایی در همدان وجود دارد که ۲۵میلیارد آن جذب شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان تاکید کرد: همدان در این زمینه رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: ۳۵۰میلیارد در زمینه اشتغال فراگیر تخصیص داده شده است که ۸۵میلیارد آن جذب شده است.

صیدایی در ادامه بیان کرد: در حوزه تسهیلات خانگی نیز ۱۴ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که این اعتبار پرداخت شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  استان اظهار داشت: این منابع باید در جهت تعالی و رشد جامعه اسلامی در بعد معنوی و مادی عمل کند.

وی با اشاره به منابع مالی استان همدان گفت: منابع مالی ذکر شده تنها بخشی از بودجه است و قسمتی دیگر در حال جذب اعتبار است.

این مقام مسئول به مصوب مهم شورای عالی سران سه قوه اشاره کرد و گفت: در مصوب سران سه قوه، سیاست نظام واگذاری هر بیشتر پروژه ها به بخش خصوصی است.

صیدایی بیان کرد: ۲۰۰۰پروژه در سطح استان همدان وجود دارد، که باید یک سوم آن به بخش خصوصی  واگذار شود.

وی با بیان اینکه این واگذاری ها اولویت بندی شده است گفت:۸۴۰پروژه در سطح استان همدان آماده تحویل به بخش خصوصی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مصوب دیگر شورای عالی سران قوا گفت: سران سه قوه اختیار داده است که کمیته برنامه ریزی استان بتواند با واگذاری ها به بخش خصوصی را به سهولت و موانع قانونی انجام دهند.

وی گفت: توفیق و پیشتازی در واگذاری ها به بخش خصوصی به همت مدیران، بخش خصوصی فعال و سرمایه گذاران بخش خصوصی امکان پذیر است.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی در کشور گفت: میزان و نوع تخصیص اعتبارات در این حوزه مشخص است و باید مدیریت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در فضای ملی تصمیم بر این است که حجم اعتبارات عمرانی کاهش یابد گفت: باید در طول زمانی مشخص تمامی پروژه های عمرانی دولت به بخش خصوصی واگذار شود.

وی به پروژه های بیش از ۲میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد وادامه داد: این گونه پروژه ها باید در سطح ملی به تصویب و تایید نهایی برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به منابع بودجه کشور گفت: نفت و مالیات دو منبع مهم بودجه است که خوشبختانه در دوسال اخیر سهم مالیات در حال رشد و پیش گرفتن از نفت است.

صیدایی با اشاره به سهم ۱۰۵ میلیاردی درآمد نفتی در بودجه کشور،گفت: سهم مالیات در بودجه به ۱۳۰هزار میلیارد رسیده است.

وی تاکید کرد: در منابع کشور محدودیت نداریم و میزان تخصیص بودجه در کشور و استان همدان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

این مسئول  گفت: ۶۰درصد متوسط منابع استان همدان تأمین مالی شده است.

وی با تغییرات قیمت ارز گفت: دولت و بانک مرکزی اقدام موثری در این زمینه داشته است

وی به جایگاه قوه قضاییه در این زمینه اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه با برخورد قاطع و جدی با اخلال گران حوزه ارز نقش مهمی در حل این بحران ایفا کرده است.

صیدایی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری با تشکیل شورای  عالی سران سه قوه گفت:در این شورا راهکارهای موثر برای مقابله با بحران ها و مشکلات کشور تصمیم گیری می شود.

وی در ادامه افزود: شورای عالی سران قوا با تصمیم ها و کارها ی خود فضای کشور را از بن بست خارج کرده است و‌ دولت را همراهی و کمک کرد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان با بیان اینکه فضای حاکم بر داستان فضای همدلی پویای و کار و تلاس است،گفت: مجمع نمایندگان و استانداران همدان با یک تعامل شایسته و همکاری سازنده نقش مهمی در توسعه پایدار استان دارند.

صیدایی با بیان اینکه مجمع نمایندگان فعال و پویا در صحنه حاضر است،گفت: دو نماینده شهرستان همدان همکاری و تعامل بسیار ی خوبی برای توسعه شهرستان همدان و استان دارند.
فرماندار همدان  با اشاره به اینکه ورودی های شهر همدان بهسازی شده است، افزود: سال گذشته یک میلیارد ریال به هر یک از شهرداری های مریانج و جورقان تخصیص یافت که بسیار ناچیز است و باید برای سال آینده این رقم افزایش یابد.
وی عنوان کرد: در حالی که همدان بزرگترین شهرستان و مرکز استان است برخی دیگر از شهرستان ها در بودجه سال جاری 2 برابر همدان اعتبار دریافت کردند که این جای سوال دارد.
تعالی با انتقاد از تخصیص اعتبار به شهرستان همدان اظهار داشت: از 220 میلیارد ریال اعتبارات نفت و گاز شهرستان، حدود 75 میلیارد ریال به همدان اختصاص یافت که این میزان می توانست بیش از این باشد.
دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال تاکنون در مجموع 550 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان همدان تخصیص یافته است.
مرتضی حیدری افزود: در سال جاری 43 میلیارد و 800 میلیون ریال از محل اعتبارات مالیات ارزش بر افزوده به شهرستان همدان تخصیص یافت.
وی ادامه داد: 53.5 درصد از پرداخت اعتبارات استانی به شهرستان همدان تا کنون تحقق یافته است.
شهرستان همدان با 2 هزار و 831 کیلومتر مربع وسعت، متوسط ارتفاع 1820 متر از سطح دریا و با جمعیتی بیش از 650 هزار نفر اولین قطب جمعیتی استان همدان محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/د.ا

رتبه اول همدان در تسهیلات روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.