شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان به مدت چهار روز توسط انجمن سینمای جوانان ایران و فرمانداری ویژه شهر ملایر برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای هنرجویان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر میان مسئولان استانی و ستاد مرکزی سینمای جوانان ایران برای همکاری‌های دوجانبه، در سه بخش فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه برگزار می‌شود.

بخش فیلم این رویداد شامل 3 بخش مسابقه، جنبی‌‌ و ویژه است و حداکثر زمان فیلم‌ها در بخش مسابقه برای آثار30 دقیقه اعلام شده است.

دربخش ویژه و در راستای اهداف «همدان 2018» و انتخاب عنوان « پایتخت مبل منبت» برای شهر ملایر، به آثار تولیدی مرتبط با این موضوع جایزه‌ای از سوی حامیان جشنواره اهدا خواهد شد.

تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین 1395 باشد و آثاری که در این جشنواره موفق به دریافت تندیس به عنوان بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی، پویانمایی و بهترین فیلم جشنواره شوند، مستقیماً به بخش مسابقه « سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران » راه می‌یابند.

بخش فیلمنامه جشنواره منطقه‌ای ملایر به منظور کشف استعدادهای جوان در زمینه فیلمنامه‌نویسی و با توجه به اهمیت این حوزه به عنوان زیرساخت تولید فیلم در دو بخش آزاد و اقتباسی برگزارمی‌شود. فیلمنامه‌های ارسالی باید بر مبنای زمان حداکثر ۲۵ دقیقه نوشته و نباید تولید شده باشند.

بخش عکس جشنواره نیز شامل 3 بخش مجموعه‌عکس، تک‌عکس و بخش ویژه است. در این بخش به مفاهیم والای فرهنگی براساس باورها و ویژگی‌های فرهنگی مناطق مختلف ایران اسلامی، ارائه اندیشه‌ای نو بر پایه پژوهشی جامع برای دستیابی به بیانی صریح و قدرتمند در ارائه یک اثر ناب پرداخته می‌شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

در بخش ویژه عکس، در راستای اهداف «همدان 2018» و انتخاب عنوان «پایتخت مبل منبت» برای شهر ملایر، به عکس‌های مرتبط با این موضوع جایزه‌ای اهدا خواهد شد.

شرکت همه‌ فیلم‌سازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی آزاد و ثبت‌نام در جشنواره تنها از طریق اینترنت امکان‌پذیر است. درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت می‌توانند شرایط کامل شرکت در جشنواره را مطالعه و فرم تقاضا را تکمیل کنند مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار 16 تیرماه سال‌جاری است.

شصتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- ملایر، 15 الی 18 شهریورماه 1397توسط انجمن سینمای جوانان ایران و فرمانداری ویژه شهر ملایر برگزارمی‌‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار