رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات گفت : توجه به رونق کتابفروشی ها یکی از مسائل مورد توجه دولت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، سلگی رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات با اشاره به این که از حیث تولید کتاب در کشور کم نظیر هستیم گفت : در سال 96 حدود 100 هزار عنوان کتاب توسط 5 هزار ناشر در کشور منتشر شده است.

وی افزود : در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنایت به مسائل مختلف از جمله سهم زیاد استان تهران در تولید کتاب ، تلاش های زیادی شده است تا استان های دیگر نیز موضوع کتاب و کتاب خوانی به امر جدی تبدیل شود.

این مقام مسئول اظهار کرد : یکی از اقدامات برای توسعه فرهنگ در استان ها بر پایه نمایشگاه های کتاب استانی است.

سلگی از برگزاری نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران که در استان زنجان برگزار می شود ابراز خرسندی کرد و گفت : توجه به رونق کتابفروشی ها یکی از مسائل مورد توجه دولت است.

به گفته رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات در طی سه سال اخیر ده ها میلیارد تومان برای توسعه ، تجهیز و نوسازی کتابفروشی ها در استان ها هزینه شده است.

وی با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد از چند سال گذشته برای کمک به ناشران در سراسر کشور کمک می کند خاطر نشان کرد :استان زنجان از نظر حیث سرانه تولید کتاب سهم زیادی در کشور ندارد.

سلگی با اشاره به این که طبق آـمار های خانه کتاب در 5 ماهه اول امسال حدود 180 عنوان کتاب در زنجان توسط تعداد اندکی از ناشران تولید شده است گفت: امیدواریم در این زمینه هم شاهد رونق بیشتری باشیم.


انتهای پیام /ک


انتشار 100 هزار عنوان کتاب در سال گذشته در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.