اشرف غنی: افغانستان با ثبات به نفع منطقه و جهان است

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شب گذشته در دیدار با شماری از جوانان، فعالان مدنی و اجتماعی ولایت پکتیا گفت: افغانستان با ثبات به نفع منطقه و جهان است.

اشرف غنی: افغانستان با ثبات به نفع منطقه و جهان استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شب گذشته در دیدار با شماری از جوانان، فعالان مدنی و اجتماعی ولایت پکتیا گفت: افغانستان با ثبات به نفع منطقه و جهان است.

وی بیان داشت: هدف من پایان بخشیدن به بحران ۴۰ ساله می باشد، زیرا ما گذشته را فراموش و خواهان ساختن آینده هستیم.

رئیس جمهور افغانستان افزود: ما از پاکستان ختم جنگ اعلام نشده و تحمل افغانستان به عنوان یک کشور مستقل و با ثبات را می خواهیم، زیرا افغانستان با ثبات به شمول پاکستان به منفعت منطقه و جهان است.

وی تاکید کرد: بدون همکاری های منطقه ای رشد اقتصادی پاکستان ناممکن است؛ ما بدون این کشور هم می توانیم به هند برسیم، اما آنها بدون افغانستان نمی توانند به آسیای میانه دسترسی پیدا کنند.

اشرف غنی گفت: ما ارزش و نعمت صلح را می دانیم اما باید برای قیمت صلح به اجماع ملی برسیم و باید در این بخش به تمام نگرانی های مردم پاسخ اساسی بدهیم.

وی اضافه کرد: در خصوص صلح اجماع بین المللی، منطقه ای و اجماع میان کشورهای اسلامی به وجود آمده است و در عرصه صلح به اجازه کسی نیاز نداریم زیرا خواست اساسی مردم و اولویت مهم ماست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار