به مناسبت هفته گردشگری کارگاه آموزش طبیعت گردی و کوهپیمایی در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صبح امروز با حضور همکاران معاون گردشگری، جمعی از پرسنل اداره کل و فعالین گردشگری استان به مناسبت هفته میراث فرهنگی برنامه کارگاه آموزشی طبیعت گردی و بوم شناسی منطقه زاگرس برگزار شد.

در این برنامه که با هماهنگی معاونت گردشگری استان در تنگه بزازخانه کرمانشاه برگزار شد، موسسه گردشگری بهارستان به صورت میدانی کارگاه آموزش طبیعت گردی و آشنایی با بوم شناسی منطقه را برگزار نمود.

همچنین کلاس آموزش گردشگری برای کودکان و نوجوانان در مجموعه طبیعت گردی کیکم برگزار شد.

 مزرعه بوم گردی کیکم ( مدرسه طبیعت ) میزبان کلاس آموزش گردشگری برای کودکان و نوجوانان کرمانشاهی بود.

کیکاوس جلیلیان معاون گردشگری استان هدف از برگزاری این برنامه را فراهم نمودن بستر فرهنگی گردشگری دانست و گفت: برای فرهنگ سازی در یک جامعه گردشگر پذیر هیچ راهی بهتر از تجربه کردن در آن نیست و کودکان بهترین ویژگی را برای یادگیری و رفتار با منابع گردشگری طبیعی، تاریخی و ... و بازدیدکنندگان این منابع را دارند.

وی افزود: به همین منظور روز هشتم مهرماه همزمان با هفته گردشگری برنامه ای برای بازدید جمعی از کودکان و نوجوانان را در اقامتگاه بوم گردی کیکم کرمانشاه با عنوان " گردشگری آموزشی کودکان و نوجوانان" تدارک دیدیم.

جلیلیان ادامه داد: در این مکان ضمن اینکه کودکان و نوجوانان با کلیه خدمات و زیرساخت های گردشگری از جمله اقامت، حمل و نقل و جاذبه های گردشگری آشنا شدند، ارزشهای مهمان نوازی و پذیرایی را به عنوان یک فرهنگ کرمانشاهی از نزدیک مشاهده کردند.

وی تصریح کرد: آشنایی با غذاها، کلوچه ها و دمنوش های بومی و محلی و در عین حال همزیستی با حیوانات و طبیعت در زیستگاه های سنتی و مشاهده معماری روستایی از دیگر برنامه های این برنامه آموزشی بود.

هفته گردشگری هرساله 5 مهرماه آغاز و تا 11 مهر ادامه دارد .

 

 

انتهای پیام/د

کلاس آموزش گردشگری برای کودکان و نوجوانان در مجموعه طبیعت گردی کیکم

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، کارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.