الویری گفت: تنها شوراها در سراسر کشور قادر به رفع تبعیض هستند، چرا که وظیفه دولت و وزارتخانه ها اقدامات در سطح کلان است.

وظیفه اصلی شورا‌ها منع تبعیض است/ عامل وقوع فرونشست‌های کنونیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها در یازدهمین جلسه شورای استان تهران با اشاره به اینکه وظیفه اصلی شوراها منع تبعیض است، گفت: تنها شوراها به عنوان مجموعه مویرگی در سراسر کشور قادر به انجام این کار هستند، چرا که وظیفه دولت و وزارتخانه ها اقدامات در سطح کلان است.

وی با اشاره به عدم توازن و آمایش سرزمینی در ایران گفت: دو موضوع اقلیم و تصمیمات کلان در این زمینه تاثیرگذار هستند.

الویری با بیان اینکه نمیتوانیم مانع تغییرات اقلیمی شویم گفت: می توانیم با مدیریت صحیح مانع بروز مشکلات در این زمینه شویم.

رئیس شورای عالی استان ها در خصوص تصمیمات کلان گفت: در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد مجوز حفر چاه به عنوان محرومیت زدایی صادر شد و همین امر موجب فرونشست های کنونی است.

وی افزود: در سطح شورای عالی استان ها باید با برنامه ریزی ها از وقوع چنین مسائلی جلوگیری شود. در حال حاضر با سازمان حفاظت از محیط زیست تعاملات خوبی داریم.

وی افزود: در گذشته متوفی از بیمارستان های شهرستان استان تهران به بهشت زهرای تهران منتقل می شد و پس از شست و شو مجوز انتقال متوفی به شهرستان صادر می شد.

وی با اشاره به مشکلات حاصله از این روند گفت: ایجاد ترافیک های سنگین و هزینه بالای این امر از مشکلاتی بود که مردم با آن دست و پنجه نرم می کردند.

رئیس شورای عالی استان ها از برطرف شدن این مشکل خبر داد و گفت: سه ماه پیش به بیمارستان های شهرستان های استان تهران ابلاغ شد تا متوفی را به سازمان های مربوطه در همان شهرستان منتقل کنند؛ لذا اگر غیر از این صورت گیرد خلاف قانون است و با مسئولین خاطی برخورد می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار