مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) مه ولات گفت: پشت پرده فلسفله احتکار و در بعد سیاسی آن هدف دولت نیست بلکه نشان دادن ناتوانی نظام در اداره امور است.

حجت الاسلام نادری مدیرحوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان مه ولات در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  گفت: احتکار یک اقدام ناپسند است که فقط جنایتکاران به این اقدام دست می‌زنند و در قرآن کریم و روایات بسیار نهی شده است.

وی با اشاره به اینکه احتکار دو منشا اقتصادی و سیاسی دارد، افزود: بعضی طمع کاران می‌خواهند با زیر فشار قرار دادن مردم و از راه غیر شرعی راه یک ساله را یک شبه طی کنند.

مدیرحوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان مه ولات با تاکید بر اینکه در بعد سیاسی احتکار دشمن با خط گرفتن به دنبال ناتوان نشان دادن نظام در اداره امور می‌باشد، افزود: در پدیده ناپسند احتکار هدف دولت نیست بلکه دشمن به دنبال این است تا به مردم القا کند که نظام توانایی اداره امور را ندارد.

حجت الاسلام نادری با اشاره به وظیفه مسئولین در راستای برخورد با محتکران، افزود: انتظار می‌رود مسئولین در گام اول با شناسایی این جریانات و در ادامه برخورد سریع و عادلانه با این افراد داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: ما می‌دانیم مردم در فشار هستند، اما از مردم هم انتظار می‌رود با هجوم نبردن برای خرید‌های غیر ضرور محتکر را تشویق به ادامه این روند نکنند تا ثبات ایجاد شود و با الگو قراردادن سبک اهل بیت انشا الله از این بحران عبور کنیم.

انتهای پیام/ م. م
 
 
برچسب ها: احتکار ، محتکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.