سازمان میادین میوه و تره بار همزمان با «روز جهانی سالمندان»، ضمن ارائه برخی نکات تغذیه‌ای، از سالمندان خواست تا می‌توانند میوه بخورند.

توصیه‌های تغذیه‌ای به سالمندان همزمان با «روز جهانی سالمندان»به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار همزمان با «روز جهانی سالمندان»، ضمن ارائه برخی نکات تغذیه‌ای، اعلام کرد که سالمندان باید موضوع رژیم غذایی خود را جدی گرفته و تا جای ممکن با مشورت مشاور تغذیه به بحث تغذیه خود اهمیت داده و توجه کنند.

بر اساس این گزارش، استفاده از انواع میوه، سبزیجات و حبوبات برای سالمندان بسیار مفید است، اما به دلیل مشکلات گوارشی که ممکن است این مواد غذایی برای سالمندان ایجاد کند، بهتر است آنها را به صورت پخته مصرف کنند، ضمن اینکه عدس از جمله حبوباتی است که خوردن آن برای سالمندان توصیه می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، حبوبات و غلات می‌توانند جایگزین خوبی برای گوشت قرمز باشند و استفاده از گوشت سفید به ویژه ماهی به جای گوشت قرمز، می‌تواند بخشی از کمبود آهن و ید مورد نیاز سالمندان را جبران کند، و البته ارزش غذایی ماهی دریایی به مراتب بیشتر از ماهی پرورشی است.

گزارش فوق در پایان ضمن توصیه به استفاده از لبنیات کم چربی از جمله شیر، ماست و دوغ کم چرب از سوی سالمندان به ویژه برای نوشیدن شیر با توجه به لاکتوز موجود در آن به عنوان منبع غنی کلسیم، بر استفاده متعادل از مواد نشاسته‌ای مانند نان، برنج و ماکارونی برای سالمندان و عدم استفاده از مواد قندی از جمله انواع شیرینی و شکلات از سوی سالمندان تاکید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار