رئیس فناوری اطلاعات و آمار اداره کل میراث فرهنگی استان فارس از راه اندازی اینترنت در ۴ مجموعه تاریخی فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هاشم شایق رئیس فناوری اطلاعات و آمار اداره کل میراث فرهنگی استان فارس اظهار کرد: با انعقاد تفاهم نامه‌ای با شرکت مخابرات استان فارس در حال حاضر در چهار نقطه شاخص میراث تاریخی فارس شامل حافظیه، سعدیه، تخت جمشید و پاسارگاد تجهیزات اینترنت رایگان نصب شده و هم اکنون آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه نحوه استفاده از این اینترنت بر اساس بسته‌های اینترنتی مخابراتی محاسبه می‌شود، تصریح کرد: اگر مردم از این طریق از آن استفاده نکنند هزینه برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

وی افزود: بنر‌هایی حاوی آموزش برای آشنایی با نحوه استفاده از اینترنت رایگان همراه اول در این چهار محل تاریخی حداکثر تا یک هفته آینده نصب خواهد شد.

شایق با اشاره به اینکه اینترنت رایگان یکی از شرکت‌ها در تخت جمشید جدا از شرکت مخابرات در اختیار گردشگران قرار می گیرد، اضافه کرد: اینترنتی که در چهار نقطه گردشگری استان فارس به بازدید کنندگان ارائه می‌شود متعلق به اوپراتور همراه اول است و اکنون نیز با شرکت‌های دیگر همچون ایرانسل نیز در حال رایزنی هستیم که آن‌ها نیز همکاری کنند.

وی افزود: زمانی که مشترکان همراه اول اقدام به خرید بسته‌های اینترنتی می‌کنند این شرکت به همان میزان حجم را نیز به صورت رایگان برای استفاده در اماکن تاریخی برای مشترکان خود در نظر می‌گیرد.

هاشم شایق گفت: با توافق با شرکت مخابرات فارس امکاناتی تعریف شده که در این چهار محل تاریخی ارائه سرویسی ویژه از طریق وای فای و گوشی‌های تلفن همراه در قالب معرفی جاذبه‌های گردشگری استان فارس به صورت صوتی انجام شود.

رئیس فناوری اطلاعات و آمار اداره کل میراث فرهنگی استان فارس افزود: سرویس معرفی جاذبه‌های گردشگری استان فارس به صورت صوتی و کاملا رایگان در این اماکن انجام می‌شود و سرویس‌های جدیدتری نیز در آینده نزدیک به گردشگران و بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی فارس ارائه خواهد شد.

شایق گفت: ارائه این سرویس‌ها و اینترنت رایگان در دیگر بنا‌های تاریخی استان فارس در حال پیگیری است و در حال حاضر نیز زیرساخت‌های این تکنولوژی در ارگ کریم خانی شیراز در حال اجرا و پیاده سازی است.

انتهای پیام/ن

اینترنت در اماکن تاریخی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.