مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها گفت: بازنشستگی ۱۳ رئیس فدراسیون را تایید نمی‌کنم، زیرا هنوز بررسی‌ها تمام نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمد شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها   در گفت و گو با رادیو درباره این که گفته می شود قانون بازنشستگی برای سال های آینده است گفت: همه باید به قانونی که در کشور و در نظام جمهوری اسلامی مصوب می‌شود، احترام بگذارند. دوستان در فدراسیون‌ها بسیار زحمتکش بودند و موفقیت‌هایی هم کسب کرده‌اند، اما حالا قانون به این روال است.

او ادامه داد: قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها پیش از اینکه مصوب شود با دستور سلطانی ‌فر در وزارت ورزش ‌و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی اجرا شده است. یعنی افرادی در انتخابات حضور پیدا کردند که ایثارگر بودند و بازنشسته‌ها کنار گذاشته شدند. اینکه گفته می‌شود حدود 10 فدراسیون شامل این قانون می‌شوند به نحوی است که همگی آنها ایثارگر هستند، اما آن زمان قانون به گونه‌ دیگری بود یعنی افراد باید حداقل 6 ماه به صورت داوطلبانه در جبهه حاضر می‌شدند، اما حالا قانون‌گذار مطلبی را مصوب کرده است که جانبازان بالای 50 درصد و یا فرزندان شهدا یا ایثارگرانی که بیش از سه سال در اسارت بوده‌اند، می‌توانند فعالیت کنند. سلطانی‌فر هم گفت متاسفیم که نمی‌توانیم دیگر در خدمت این دوستان باشیم، اما از مشاوره‌های آنها استفاده کنیم. 

اسبقیان در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود وزارت ورزش زودتر به افرادی که شامل این قانون می‌شوند دستور دهد تا از سمت خود استعفا دهند اظهار کرد: این اتفاق در وزارت ورزش در حال صورت گرفتن است. همه کمک خواهند کرد تا قانون به درستی اجرا شود. با چند رئیس فدراسیون که شامل این قانون می‌شوند صحبت کردم و آنها برای کناره گیری اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها اضافه کرد: تا 24 آبان ماه مهلت قانونی داریم و تا آن زمان روسای فدراسیون‌ها برای اینکه مشکلی از طرف فدراسیون جهانی پیش نیاید، قانون را اجرا می‌کنند. البته مشکلی هم از سوی فدراسیون جهانی پیش نمی‌آید، چون فدراسیون‌های جهانی به قوانین داخلی کشورها براساس منشور المپیک احترام می‌گذارند. وزارت ورزش و جوانان ملزم است که قانون را اجرایی کند و قبل از موعد مقرر هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد.

اسبقیان درباره این که آیا این قانون شامل 13 فدراسیون می شود یا خیر بیان کرد: من 13 رئیس فدراسیون را تایید نمی‌کنم، چون سوابق مدیران درحال بررسی است. مواردی را داریم که بازنشسته نیستند و به همین دلیل از همه می‌خواهم تا موعد مقرر صبر داشته باشند. مطمئن هستم هیچ رئیس فدراسیونی به خودش اجازه نمی‌دهد برخلاف قانونی که نظام مقدس جمهوری اسلامی را که مصوب کرده با فدراسیون جهانی مذاکره کند. قانون برای همه فدراسیون‌ها در نظام جمهوری اسلامی مشترک است و همه ما که در سیستم‌های اداری کشور مدیریت کرده و دنبال اجرا قانون بودیم باید پیشقدم باشیم و به قانون احترام بگذاریم. 


بیشتر بخوانید:

اسبقیان:برخی از روسای بازنشسته فدراسیون‌ها برای کناره گیری اعلام آمادگی کرده اند

اسبقیان: مراحل اداری تقاضای معافیت سربازی قهرمانان بازیهای آسیایی شروع می شود

اسبقیان: بررسی پرونده مدیران بازنشسته در ورزش آغاز شده است


انتهای پیام/

اظهارات اسبقیان درباره قانون منع به کار گیری بازنشسته ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار