هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دیدار‌های چهار گروه دوم آغاز می‌شود.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دیدارهای چهار گروه دوم آغاز می شود.

در حال تکمیل

گروه E

بایرن مونیخ - آژاکس (ساعت 22 و 30 دقیقه)

دو مدعی اول صعود از گروه پنجم لیگ قهرمانان که بازی نخست خود را نیز برده اند، در هفته دوم به مصاف هم می روند. بایرن این روزها کمی از دوران اوج خود فاصله گرفته است و در دو هفته اخیر بوندس لیگا یک تساوی و یک شکست متحمل شده و صدر جدول را از دست داده است. کواچ همچنان تولیسو و کومان را که دچار مصدومیت طولانی شده اند را در اختیار ندارد و علاوه بر آنها گورتسکا و رافینیا نیز برای این مسابقه به دلیل مصدومیت در دسترس نیستند. کواچ برای خروج از این وضعیت و وارد نشدن تیمش به بحران، نیاز مبرم به پیروزی در این دیدار دارد.

در طرف مقابل آژاکس که در رتبه دوم لیگ هلند پس از آیندهوون قرار دارد، در این فصل فقط یک شکست مقابل همین تیم آیندهوون متحمل شده است و لیگ قهرمانان را نیز با قدرت و با پیروزی سه بر صفر مقابل آئک آتن آغاز کرد. تن هاگ برای این دیدار یکی از بهترین بازیکنانش یعنی حکیم زیاش بهترین بازیکن فصل قبل لیگ هلند را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

بایرن مونیخ در چهار دیدار قبلی که در مسابقات اروپایی از آزاکس میزبانی کرد، شکست نخورده و سه برد و یک تساوی به دست آورده است.

آژاکس در پنج مصاف آخر خود با بایرن در رقابتهای اروپایی، فقط یک بار شکست خورد است. (دو برد و دو مساوی)

باوارایی ها از 25 بازی خانگی آخر خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، 24 پیروزی به دست آوردند. تنها شکست آنها به باخت سه بر دو مقابل سیتی در دسامبر 2013 برمی گیردد.

آژاکس از سال 2011 تاکنون در لیگ قهرمانان، خارج از خانه برنده نشده است.

در حال تکمیل

آئک آتن - بنفیکا (ساعت 22 و 30 دقیقه)

دو تیم بازنده هفته نخست این گروه امشب در یونان برای فرار از حذف به میدان  می روند. آئک در بازی اول با سه گل مغلوب آژاکس شد و بنفیکا دو بر صفر مقابل بایرن مونیخ شکست خورد.

این دو تیم فقط یک بار دیگر در مسابقات اروپایی به هم برخورد کرده بودند که در فصل 10-2209 لیگ اروپا هر تیم در خانه خود دیگری را شکست داد.

آئک پس از المپیاکوس دومین تیم یونانی است که در لیگ قهرمانان به مصاف بنفیکا می رود.

بنفیکا هر چهار دیدار خارج از خانه اخیر خود را در لیگ قهرمانان باخته است.

گروه F

هوفنهایم - منچسترسیتی (ساعت 20 و 25 دقیقه)

شاگردان پپ گواردیولا علیرغم قدرتنمایی در رقابتهای لیگ برتر انگلیس، لیگ قهرمانان را بسیار بد و با شکست غیرمنتظره دو بر یک در خانه خود مقابل لیون فرانسه آغاز کردند و امشب برای جبران آن نتیجه، در آلمان نیاز مبرم به پیروزی دارند. خبر خوش برای سیتیزن ها این است که دی بروینه پس از هفته ها مصدومیت به تمرینات سیتی بازگشته البته بعید است در بازی امشب در ترکیب قرار بگیرد. هوفنهایم نیز در بازی نخست خود در اوکراین مقابل شاختار دونتسک به تساوی یک بر یک دست یافت.این تیم با سرمربی جوان و 31 ساله خود جولین ناگلسمن فصل گذشته نتایج بسیار خوبی در بوندس لیگا گرفت و نایب قهرمان شد اما این فصل را خوب شروع نکرده و در رتبه دوازدهم بوندس لیگا قرار دارد.البته این تیم با بحران مصدومیت هم روبرو شده و هشت مصدوم روی دست ناگلسمن در همین ابتدای فصل مانده است.

این دو تیم پس از 119 سال بار دیگر مقابل هم قرار می گیرند. آخرین تقابل دو تیم به سال 1899 برمی گردد.

تنها مسابقه هوفنهایم با یک تیم انگلیس در رقابتهای اروپایی، به مرحله پلی آف لیگ قهرمانان فصل 18-2017 برمی گردد که آنها با نتیجه شش بر سه در مجموع دو بازی مغلوب لیورپول شدند.

منچسترسیتی در پنج تقابل آخر خود با تیم های آلمانی در لیگ قهرمانان ، شکستی نداشته است.

هوفنهایم فقط یک بازی از 9 دیدار اخیرش را در رقابتهای اروپایی پیروز شده است.

در حال تکمیل

لیون - شاختار دونتسک (ساعت 22 و 30 دقیقه)

تیم شگفتی ساز لیون که در بازی نخست در شهر منچستر، مقابل تیم پرستاره سیتی به پیروزی رسیده بود ، امشب برای ادامه روند خوبش در خانه از تیم شاختاردونتسک می رود.

این نخستین دیدار دو تیم در رقابتهای اروپایی محسوب می شود.

شاختار سومین تیم اوکراینی است که در رقابتهای اروپایی با لیون هم گروه می شود. لیون به هیچ کدام از اوکراینی ها نباخته است.

گروه G

زسکامسکو - رئال مادرید (ساعت 22 و 30 دقیقه)

کهشکانی ها که در هفته نخست با سه گل رم را شکست دادند و نتیجه بسیار خوبی گرفتند ، امشب در روسیه به مصاف زسکامسکو می رود زسکا در بازی نخست مقابل ویکتوریا پلژن جمهوری چک به تساوی یک بر یک دست یافت. رئال که شنبه دیداری سختی مقابل اتلتیکو مادرید داشت و به تساوی بدون گل دست یافت، امشب به دنبال دومین پیروزی متوالی اش در این رقابتهاست. البته تیم لوپتگی شرایط ایده آلی ندارد و قبل از تساوی مقابل اتلتیکو، مقابل سویا با سه گل شکست خورده بودند و در بازی امشب نیز گرت بیل را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. ایسکو و مارسلو نیز دیگر مصدومان رئال هستند.

زسکا با تساوی دو بر دو مقابل ویتوریا پلژن یک امتیاز در جدول دارد و فعلا شانس های آنها برای صعود زنده است. به غیر از بازی های مرحله انتخابی، زسکا در 11 بازی اخیر خود در اروپا تنها 2 پیروزی به دست آورده و بنابراین با وجود آنکه بازی در روسیه برگزار می شود، شانس رئال مادرید برای پیروزی به مراتب بیشتر است. آنها 7 بازیکن خود را فردا به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.

رئال مادرید از 10 بازی اخیرش در لیگ قهرمانان در 8 بازی پیروز بوده است.

رئال مادرید از 10 بازی اخیرش در لیگ قهرمانان، در 9 بازی حداقل دو گل به ثمر رسانده است.

این مسابقه سومین مصاف این دو تیم در لیگ قهرمانان محسوب می شود. آنها در یک هشتم نهایی فصل 12-2011 با یکدیگر رو برو شده بودند که رئال در مجموع با نتیجه پنج بر دو پیروز شد.

در حال تکمیل

رم - ویکتوریا پلژن (ساعت 22 و 30 دقیقه)

گرگهای شهر رم که فصل را بسیار بد آغاز کرده بودند، به نظر می رسد دی فرنچسکو توانست تیمش را از بحران خارج کند زیرا این تیم در این هفته در سری آ موفق شد دربی شهر رم را مقابل لاتزیو پیروز شد تا با کسب دومین پیروزی متوالی خود تا حدودی به وضعیت تیم سروسامان دهد. جالوروسی برای داشتن شانس صعود در این بازی باید در خانه پیروز شود هر چند دروسی، پاستوره و پروتی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

در طرف مقابل نمایند جمهوری چک که در لیگ این کشور در رتبه دوم قرار دارد، در هفته نخست در خانه تن به تساوی دو بر دو مقابل زسکا داد و نتیجه خوبی نگرفت و در این بازی نیز احتمالا یک تساوی دیگر آنها را راضی می کند.

این دو تیم برای نخستین بار در لیگ قهرمانان به مصاف هم می روند. تنها رویارویی دو تیم به مرحله گروهی لیگ اروپا دو فصل قبل بازمیگردد.

رم پنج بازی آخر خود را در ورزشگاه المپیکو در لیگ قهرمانان برده است و 21 گل زده و دو گل خورده آمار عالی آنها در این ورزشگاه است.

ویکتوریا پلژن تنها یک باز در 10 تقابل اخیر خود با تیم های ایتالیایی پیروز شده است.

گروه H

یوونتوس - یانگ بویز (ساعت 20 و 25 دقیقه)

تیم ترسناک و قدرتمند آلگری در هفته دوم رقابتها در خانه به مصاف ضعیفترین تیم گروه یعنی یانگ بویز سوئیس می رود. بیانکونری در هفته نخست در حالی که مدت زیادی را با اخراج رونالدو 10 نفره بازی کرد، توانست والنسیا را در اسپانیا با دو گل شکست دهد و امروز به دنبال دومین پروزی خود هستند هر چند که رونالدو را به دلیل محرومیت و داگلاس کاستا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.  یووه در این فصل تاکنون همه بازیهایش را در ایتالیا و لیگ قهرمانان برده است و باید دید جوانان سوئیسی می تواند بالاخره آنها را متوقف کنند یا خیر.

یانگ بویز نیز مانند یوونتوس در لیگ داخلی کشورشان بی رقیب است و یک امتیاز نیز به حریفان نداده اند اما شکست سنگین خانگی برابر منچستریونایتد در لیگ قهرمانان، شانس این تیم برای صعود از مرحله گروهی را بسیار اندک کرده است. 

یوونتوس در پنج بازی از شش بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان، حداقل دو گل به حریفان زده است

یوونتوس در 10 دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان، در 9 بازی شکست نخورده است.

دو تیم تاکنون هیچ مسابقه ای با یکدیگر برگزار نکرده اند.

یانگ بویز سه بازی از چهار دیدار اخیرش را مقابل تیم های ایتالیایی در بازیهای اروپایی برده است.

یوونتوس در 18 دیدار آخر خانگی خود در مرحله گروهی شکست نخورده است.

در حال تکمیل

منچستریونایتد - والنسیا (ساعت 22 و 30 دقیقه)

تیم بحران زده مورینیو که روزهای سختی را می گذارند، در دیداری بسیار حساس و مهم از تیم والنسیا پذیرایی می کند. آخرین برد یونایتد به پیروزی سه بر صفر مقابل یانگ بویز در هفته نخست لیگ قهرمانان برمی گردد و پس از این بازی ، آنها در سه مسابقه در انگلیس پیروز نشدند تا مورینیو بیش از گذشته سایه سنگین اخراج را روی سر خود حس کند . اگر شیاطین سرخ نتوانند در این مسابقه نیز پیروز شوند، دیگر کمتر می توان برای باقی ماندن آقای خاص روی نیمکت این تیم شانسی قائل شد. از زیدان به عنوان جانشین احتمالی آقای خاص نام برده می شود .

والنسیا نیز که در بازی نخست نتوانست در خانه از پس یوونتوس 10 نفره بربیاید و شکست خورد، برای کسب نخستین امتیاز این فصل لیگ قهرمانان به منچستر سفر کرده اند البته شاگردان گارسیا فصل بدی را تاکنون داشتند و در لالیگا نیز نتایج خوبی نگرفته اند.

منچستر در شش تقابلی که با والنسیا در لیگ قهرمانان داشته، هرگز شکست نخورده است.(دو برد و چهار مساوی).

پل پوگبا به صورت مستقیم در چهار مورد از هشت گل اخیر منچستریونایتد در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نقش داشته است (۲ گل و ۲ پاس گل).
تنها یک مورد از ۱۷ بازی اخیر والنسیا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به تساوی ختم شده است که به نتیجه ۱-۱ مقابل بایرن مونیخ در نوامبر ۲۰۱۲ بر می‌گردد (۸ پیروزی، یک تساوی و هشت شکست).
ژوزه مورینیو در ۱۰ رویارویی قبلی خود با والنسیا، هرگز بازنده نبوده است (۶ پیروزی و ۴ تساوی).
منچستریونایتد از سال ۲۰۱۳ که سر الکس فرگوسن را روی نیمکت خود داشت به بعد، هرگز دو بازی خانگی پیاپی در رقابت‌های لیگ قهرمانان را با شکست پشت سر نگذاشته است.
والنسیا در ۱۰ مصاف اخیر خود با تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک بار برنده شده است (۶ تساوی و ۳ شکست) که آن هم به پیروزی ۱-۰ شان در آنفیلد و مقابل لیورپول در اکتبر ۲۰۰۲ بر می‌گردد.

در حال تکمیل


بیشتربخوانید:پوچتینو: هرگز سرمربی بارسلونا نمی شوم

غیبت دله الی مقابل بارسلونا تایید شد

کمک داور ویدئویی به لیگ قهرمانان اروپا هم رسید


انتهای پیام/

پیش بازی هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار