دراواخر سال میلادی جاری سیارکی پس از سه سال دوباره به مدارکره زمین نزدیک می‌شود که درآخرین باربه دلیل شکل غیر عادی خود جنجال فراوان در زمین ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 3 سال پیش سیارک ۲۰۱۵ TB۱۴۵ با ظاهری شبیه به اسکلت با فاصله ۳۰۰ هزارمایلی (۴۸۲۸۰۳.۲ کیلومتر) از کنار زمین عبور کرد و محققان با استفاده از تلسکوپ آن را به خوبی رصد کردند.

در آن سال کاربران رسانه‌های اجتماعی به دلیل ظاهر غیرعادی سیارک، به اشتباه آن را دنباله دار مرگ نام گذاری کرده بودند اما حالا پس از گذشت چند سال، ظاهر این سیارک آن چنان دگرگون شده که دیگر شبیه به اسکلت نیست.

اکنون درسال جاری این سیارک درفاصله ۲۴ میلیون مایلی (۳۸۶۲۴۲۵۶ کیلومتر) از کره زمین قرار گرفته و شناسایی شکل ساختاری آن برای دانشمندان بسیار دشوار شده است.

پژوهش‌های علمی نشان می‌دهند، اندازه سیارک‌ها می‌توانند درطول زمان دگرگون شوند. دراندازه گیری قبلی کارشناسان به طور نسبی قطر سیارک را ۶۰۰ متر تخمین زدند.


محققان ناسا اعلام کرده اند سیارک مذکور به احتمال زیاد یک دنباله دار مرده است که در سیستم خورشیدی باقی مانده است. این سیارک امسال درتاریخ ۱۱ نوامبر از کنار مدار زمین عبور می‌کند، اما به دلیل اندازه و نزدیکی آن به کره زمین جزو سیارک‌های خطرناک دسته بندی شده است.


با وجود اینکه فاصله ۲۴ میلیون مایلی سیارک از زمین به نظر فاصله ای بسیار طولانی است، اما این فاصله درفضا بسیار کم و چیزی درحدود یک چهارم فاصله زمین تا خورشید است.

رصد این سیارک و بررسی مسیر حرکتی آن به وسیله محققان در تلسکوپ زمینی جزیره هاوایی درحال انجام است.

پس از عبور سیارک در ۲۹ نوامبر سال جاری، سال ۲۰۸۸ سیارکی با فاصله ۵ و ۴ دهم میلیون مایلی از کنار سیاره زمین عبور خواهد کرد.

منبع: edition.cnn

انتهای پیام/

بازگشت دوباره سیارک مرگ به سوی کره زمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۰۸:۵۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
یعنی احتمال خطر برا انسان های کره زمین وجود داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
آره خوب اگه یه دوسه هزارسال عمرکنیم شاید بخوره به زمین وماروبکشه
آخرین اخبار