سیارکی بزرگ‌تر از هرم بزرگ گیزا فردا از کنار زمین عبور می‌کند، کارشناسان برآورد کرده اند سرعت این سیارک در زمان عبور از کنار زمین افزون بر ۲۰ هزارمایل (۳۲۱۸۶.۸۸ کیلومتر) خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیارکی بزرگ‌تر از هرم بزرگ گیزا فردا از کنار زمین عبور می‌کند.

کارشناسان برآورد کرده اند سرعت این سیارک در زمان عبور از کنار زمین افزون بر ۲۰ هزارمایل (۳۲۱۸۶.۸۸ کیلومتر) خواهد بود، محققان ناسا پیش بینی کرده اند سیارک (۲۰۱۶ NF۲۳) در روز ۲۹ آگوست (برابر با چهارشنبه ۷ شهریور) از کنار زمین عبور کند، این صخره فضایی (Space rock) با فاصله ۱۳ برابری اندازه مابین زمین و ماه از کنار زمین عبور می‌کند.


پهنای این سیارک حدود ۷۰ الی ۱۶۰ کیلومتر است، کارشناسان با توجه به ابعاد و سرعت حرکت این سیاره آن را در دسته سیارک‌های خطرناک قرار داده اند، هرچند که در اوایل ماه سپتامبر مسیر حرکتی آن دگرگون خواهد شد.


پهنای ۱۶۰ متری این سیارک بلند‌تر از هرم بزرگ گیزا در مصر با ارتفاع ۱۳۸ متری است.

کارشناسان ناسا در حال رصد این سیارک و سایر اشیای نزدیک به زمین (NEOs) هستند تا هرگونه تهدید احتمالی برای زندگی انسان را شناسایی کنند.

کارشناسان تاکنون سیارک‌های زیادی با ابعاد حدود یک کیلومتر را شناسایی کرده اند، اما در جدیدترین پژوهش‌ها به بررسی و شکار سیارک‌هایی با ابعاد ۱۴۰ متربه بالا می‌پردازند، زیرا خطربرخورد با زمین در آن‌ها بیشتر است.


کارشناسان اعلام کرده اند ساکنان زمین هیچ گونه راهکار دفاعی و محافظتی در برابر برخورد سیارک‌های احتمالی با زمین ندارند و در صورت برخورد یک سیارک با زمین درآینده امکان بروز فاجعه برای زندگی انسان‌ها وجود دارد.

کارشناسان علوم فضایی هرروز به رصد و پیگیری جهت حرکت سیارک‌های نزدیک به سیاره زمین می‌پردازند تا در صورت مشاهده مسیر حرکت سیارک به سوی زمین اطلاع رسانی انجام شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

عبور سیارکی دو برابر سایز هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ از کنار زمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار