رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان از مدیران میراث فرهنگی درخواست کرد: در مورد ایمن سازی پل سی وسه پل شفاف سازی کنند.

مدیران میراث فرهنگی در خصوص ایمن سازی پل سی وسه پل شفاف سازی کنند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریده روشن، در چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان در بخش تذکر خود با اشاره به لزوم ایمن سازی پل سی و سه پل اظهارکرد:‌ این پل یکی از نمادهای هویت تاریخی ، فرهنگی ، اجتماعی شهر است.

سی وسه پل ، شناسنامه اصفهان است

وی از سی وسه پل به عنوان شناسنامه اصفهان یاد و تصریح کرد: پل اله وردی خان تاریخی ۴۰۰ساله و کارکردی چند وجهی دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خشکی زاینده رود گفت:‌ گرچه این معضل وصله ناجوری بر پیکر این پل است و اجرای پروژه های عمرانی در طی سال های متوالی و همچنین احداث قطار شهری با بی تدبیری و مطالعات غیر کارشناسی تنش را آرزده و جانش را خسته کرده است اما ایمن سازی و مناسب سازی معابر و پل ها و اقدامات ایمنی باعث پویایی آن می شود.

 روشن تاکید کرد: اگر در این فراینده به ویژگی های کالبدی و معماری ، اثربخشی فرهنگی آن توجه نشود هویت شهروندان را به مخاطره می اندازد.

وی خطاب به متوالیان فرهنگی ادامه داد: آیا در ایمن سازی سی وسه پل از روش های کارآمدتر و متناسب با استانداردهای روز دنیا در دسترس نبود که امروز شاهد وضعیت نامناسب ظاهری این بنای تاریخی نباشیم؟

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مدیران میراث فرهنگی ضمن اینکه صحبت های مفصلی در این خصوص داشتند ، بر حفظ اصالت بنا و مطالعات کارشناسی تاکید داشتند اما سوالی که پیش می آید این است که با توجه به حس تعلق و خاطره ای که نسبت به این بنا دارید ، فضای بصیری این پل را چگونه می بینید؟

روشن از مدیران میراث فرهنگی درخواست کرد: ضمن شفاف سازی در این خصوص، صدای سمن ها و دیگر دلسوزان فرهنگی را بشنوند.

 

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.