معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: دفاع مقدس تاریخ پرافتخار ماست و باید دستاوردهای آن را به نسل های آتی برسانیم.

باید فرهنگ دوران دفاع مقدس را به نسل سوم و چهارم انقلاب انتقال دهیمبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ولی الله شجاع پوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در یازدهمین نشست شورای معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه، سازمانها و شرکت های تابعه شهرداری تهران که به میزبانی باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دلاورمردی های شهدا و ایثارگران و آزادگان و خانواده های معظم ایشان، اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس به عنوان نماد دفاع مقدس در شهر تهران به شمار می‌رود که خوشبختانه اکنون در دوره جدید مدیریتی، تحرک بیشتری را در حوزه دفاع مقدس مشاهده می کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: نقش و کارکرد باغ موزه دفاع مقدس در راستای شناخت اقشار مختلف جامعه علی الخصوص جوانان و نوجوانان از حوزه دفاع مقدس و امنیت مرزهای کشور ظرفیت عظیمی است که باعث شناخت و الگوسازی برای جامعه می شود.

وی با اعلام حمایت حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از رویکردها و برنامه های مجموعه باغ موزه دفاع مقدس افزود: ما در قبال نسل سوم و چهارم انقلاب که دوران جنگ را لمس نکرده اند وظیفه داریم دستاوردها و فرهنگ دوران دفاع مقدس را به آنان انتقال دهیم. دفاع مقدس تاریخ پرافتخار ماست و باید دستاوردهای آن را به نسل های آتی برسانیم.

شجاع پوریان با اشاره به برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس با تأکید بر نقش محرم و صفر در هشت سال دفاع مقدس گفت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام ماه محرم، ماه سوگواری سالار شهیدان با بهره گیری از مشارکت عمومی شهروندان در پیشبرد برنامه ها، نوآوری و خلاقیت در طراحی و اجرای برنامه ها و بهره گیری مناسب از ابزار هنر برای تاثیرگذاری بیشتر برنامه های فرهنگی استفاده کرده ایم که پخش مستقیم برنامه تلویزیونی «خاک پاک» از باغ موزه دفاع مقدس یکی از آن برنامه ها بود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ما برنامه های هفته دفاع مقدس را در 9 عنوان اصلی در راستای ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت؛ شناسایی و شناساندن ابعاد مختلف حماسه دفاع مقدس به ویژه برای مخاطبان نسل سوم و چهارم انقلاب؛ تجلیل از رشادت ها و شجاعت های ایثارگران دفاع مقدس؛ تبیین درس ها و عبرت های هشت سال دفاع و به کارگیری آن در دوران کنونی؛ انعکاس نقش اقتدار، همبستگی و تقویت خودباوری، برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس در روند پیشبرد برنامه های کلان کشور و معرفی نمادها و الگوهای معنویت، مقاومت و خلاقیت به عنوان عوامل پیروزی و موفقیت برگزار کردیم.

وی، مشارکت در برگزاری یادواره شهداء (به همراه نمایشگاه یاد یاران) در 352 محله تهران، برپایی مسابقه حماسه سرایی از طریق فضای مجازی، اجرای 22 ویژه برنامه «معبر عشق»، برگزاری مراسم میدانی «مرام عاشقی»، میهمانی لاله ها، 22 همایش نیمه پنهان ماه در مناطق و «شب شعر و خاطره دفاع مقدس» در اماکن فرهنگی هر یک از مناطق 22گانه را از عمده ترین برنامه های این هفته عنوان کرد.

شجاع پوریان در بخش دیگر سخنان خود از مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس خواست ضمن تهیه تقویم زمانی 60 عملیات بزرگ دوران دفاع مقدس، تدابیر لازم را برای برنامه ریزی مناسبت های مختلف آن و تدارک برنامه های اجرایی و بازدیدها بیندیشد.

وی بر ضرورت طراحی مکانیسم تعامل محلات و استفاده از ظرفیت باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید مناطق 22گانه نیز برنامه هایی را برای بازدید شهروندان از باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تخفیف ویژه درنظر بگیرند.

شجاع پوریان تعامل بیشتر با باغ موزه دفاع مقدس، را از مدیران کل ستادی و معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه، خواستار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار