از تبلیغات محیطی لیگ هجدهم دست کم ۸۵ میلیارد تومان درآمد زایی می‌شود.

میزان درآمدزایی از تبلیغات محیطی لیگ هجدهم مشخص شدبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کلاس توجیهی بازاریابی و تبلیغات محیطی سازمان لیگ برای ‏نمایندگان هیات های استانی و برگزار کنندگان لیگ برتر و دسته اول صبح امروز(یک شنبه) برگزار شد که محمد صادق درودگر، مدیر بازاریابی سازمان لیگ در حاشیه این‌کلاس میزان درآمد سازمان لیگ در بحث تبلیغاتی محیطی لیگ هجدهم را اعلام کرد‌.

طبق اعلام درودگر قرارداد تبلیغات محیطی با مجری جدید در تاریخ ۴ مرداد امضا شده و کف این قرارداد ۸۵ میلیارد است. در صورتی که این مبلغ کمتر باشد مجری تبلیغات محیطی باید از جیب خودش باقی مانده مبلغ را پرداخت کند. در واقع این شرکت حق ندارد در طول لیگ هجدهم کمتر از ۸۵ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد اما می‌تواند مبلغ مذکور را افزایش دهد. با این حال مجموع مبلغ قراردادهایی که مجری تبلیغات محیطی تاکنون در اختیار سازمان لیگ قرارداده بیش از ۹۰ میلیارد تومان است. برخی از قراردادها تاکنون امضاء نشده است چرا که باید آل اسحاق، مسئول حقوقی سازمان لیگ آنها را امضا کند اما توافق بین این شرکت و اسپانسرها صورت گرفته است. در نهایت قراردادهایی اعتبار دارد است که سازمان لیگ آنها را امضاء کند. تاکنون یک قرارداد کامل شده و به زودی ۲ قرارداد دیگر امضا می‌شود. که مجموع آنها بیش از ۹۰ میلیارد تومان است.

او ادامه داد: ۲۷ درصد از کل این درآمد به مجری تبلیغات محیطی تعلق می‌گیرد که این درصد به سه بخش تقسیم می‌شود. ۱۵ درصد در اختیار بازاریاب های شرکت ها است. ۶ تا ۷ درصد برای اجرا است و ۵ تا ۶ درصد هم هزینه‌ها و درآمدهای شرکت است که از آن بیمه و مالیات کم می شود. ۷۳ درصد باقی مانده برای سازمان لیگ است. ۸۰ درصد از این ۷۳ درصد به باشگاه ها می رسد. ۵ تا ۱۰ درصد به فدراسیون فوتبال، ۵ درصد به سازمان لیگ و ۳ درصد هم به باشگاه ها تعلق می گیرد. این پول هم به صورت کامل به حساب سازمان لیگ واریز می شود.


بیشتر بخوانید:

برگزاری کلاس توجیهی بازاریابی و تبلیغات محیطی

درورگر: تبلیغات محیطی رُنسانسی در منابع درآمدزایی باشگاه‌ها است

عابدینی: درآمد تبلیغات محیطی لیگ برتر به همه به غیراز باشگاه‌ها می‌رسد

مصطفوی: مشخص نیست تبلیغات محیطی طبق چه معیاری واگذار می‌شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار