عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید نسبت به ملغی‌کردن بخشنامه‌های مغایر با طرح تفصیلی‌ اقدام لازم را انجام دهد.

شهرداری تهران نباید هیچ بخشنامه‌ای به جز مفاد طرح تفصیلی‌ را ملاک عمل قرار دهدگزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری‌ عضو شورای شهر تهران در نودمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود خواستار لغو تمامی بخشنامه‌های مغایر با مفاد طرح تفصیلی و پایبندی‌ شهرداری به مفاد این طرح شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی‌ شورای شهر تهران در ادامه با تذکر به شهردار تهران و با اشاره به بخشنامه‌های مغایر طرح تفصیلی تصریح کرد: وقتی که ما تصمیماتی‌ مغایر با طرح تفصیلی‌ را شناسایی می‌کنیم و علت آن را می‌پرسیم، آن‌ها در پاسخ به ما بخشنامه‌های مغایر‌ با طرح تفصیلی‌ که در دوره گذشته ابلاغ شده است را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به زمانی که طرح تفصیلی ابلاغ شد، افزود: چون محدوده‌های طرح تفصیلی به طور کامل مشخص‌ نشده بود، معاونت شهرسازی‌ بخشنامه‌هایی را به صورت ستادی ابلاغ کرد که در دوره گذشته با پیگیری‌ کمیسیون شهرسازی‌ این یک هزار و 100 بخشنامه‌ لغو شد و بعد از مدتی مجدداً جاری شد.

سالاری تصریح کرد: نظارت بر عملکرد شهرداری در اجرای طرح تفصیلی‌ و احصاء مواردی از تخلفات و انعکاس آن به شهرداری به صورت مستمر انجام می‌شود، اما پاسخ‌هایی که به ما داده شده استدلال‌ها و توجیحاتی با استناد به مصوبات شورای معاونین شهرسازی و معماری است.

وی با بیان اینکه قریب‌ به اتفاق این تصمیمات مغایر با ضوابط ملاک عمل طرح تفصیلی‌ ابلاغی سال 91 است، افزود: استناد به این مصوبات صرفاً جهت توجیه تخلفات است.

رئیس کمیسیون شهرسازی‌ شورای شهر تهران با اشاره به گذشت 6 سال از اجرای طرح تفصیلی گفت: چرا اصلاح مواردی از این دست تاکنون‌ در مراجع قانونی از جمله کمیسیون ماده 5 تصویب نشده است؟

عضو شورای شهر تهران در پایان تصریح کرد: شهرداری تهران باید ضمن ملغی‌ کردن اینگونه بخشنامه‌ها نسبت به اجرای صریح‌ مفاد طرح تفصیلی اقدام کند و هیچ بخشنامه‌ای به جز مفاد طرح تفصیلی ملاک عمل نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار