عضو شورای شهر تهران گفت: تنها 2 هزار و 215 میلیارد تومان از درآمدهای‌ شهرداری محقق شده است.

تنها 48 درصد بودجه شهرداری تهران محقق شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در نودمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکری به شهردار تهران در خصوص عملکرد 3 ماهه شهرداری‌ در مورد درآمدها و هزینه‌ها اظهار کرد: گزارش این عملکرد بیانگر‌ وصول درآمدها به میزان 2 هزار و 125 میلیارد تومان است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برابر بودجه هر سه ماه به طور متوسط باید بالغ بر 4 هزار و 300 میلیارد تومان وصول می‌شد، تصریح کرد: عملکرد 3 ماهه نسبت به مصوب 48 درصد تحقق را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در صورت تداوم این روند و تأمین آن به کل سال، بالغ بر 37 درصد از بودجه کسری خواهد داشت و محقق نخواهد شد.

علیخانی‌ با بیان اینکه در حوزه هزینه‌ها عملکرد ثبت شده 15 درصد درآمدها است، گفت: پیش از رسیدن به نقطه بحرانی باید تدبیری کرد تا با استفاده از شیوه‌های مناسب امکان تحقق بودجه مصوب افزایش یابد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به عملکرد انجام شده،افزود: شهرداری باید در گزارش مبسوطی به شورا نشان دهد در کدام سرفصل‌های درآمدی پیش‌بینی‌ها محقق نشده است.

وی تصریح کرد: شهرداری علل وصول و یا عدم وصول درآمدها به تفکیک اجزاء را اعلام و تدابیر‌ و راه حل‌‌های لازم را پس از تدوین به شورا تقدیم کند که البته این تدابیر نباید موجب افزایش بدهی شهرداری شود.

علیخانی در ادامه با ارائه پیشنهاداتی تصریح کرد: بازبینی در طرح تفصیلی‌ و مقررات دادن مجوز ساخت با لحاظ تمام جوانب فنی و مهندسی باید انجام شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: باید با ایجاد انگیزه از طریق مشوق‌هایی به شهروندان‌ برای پرداخت بدهی‌ها اقدام شود و همچنین مطالبات از دولت و نهادهای نظامی پیگیری شود.

وی در پایان با تأکید بر کاهش تصدی‌گری شهرداری و واگذاری بسیاری از امور گفت: پروژه‌های مشارکتی جدید باید فعال شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار