عضو کمیسیون صنایع گفت: خودروسازان باید برای ایجاد ثبات در بازار نقش بنگاه‌های اقتصادی را ایفا کنند نه اینکه بنگاه سیاسی باشند.

عینی*سیدی///خودروسازان با ارز 3200 تومانی قطعه می‌خرند و بر اساس قیمت روز به مردم خودرو می‌فروشندنادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به زمینه ایجاد رانت در جریان پیش فروش خودروها، اظهار کرد: شرکت‌های خودرو سازی باید به  شرایطی اعلام شده خود قبل از پیش فروش خودروها عمل کنند که اتفاقا در همین مسئله دچار مشکل هستیم.

وی افزود: شرکت‌های خودروسازی وقتی نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند، بهتر است محصولات خود را به صورت نقدی به مشتریان عرضه کنند تا وضعیت اقتصادی کشور دچار تنش نشود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد:‌ یکی از مسائلی که باعث گرانی خودرو و وجود تنش در بازار آن شده، این است که قطعه‌سازان قطعات مورد نیاز خودروسازان را با ارز 3200 تومانی به آنها عرضه می‌کنند اما با کمال تعجب شرکت‌های سازنده خودرو محصولات خود را بر اساس قیمت روز ارز به مردم عرضه می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌های خودروسازی باید برای ایجاد ثبات در بازار خودرو نقش بنگاه‌های اقتصادی را ایفا کنند نه اینکه بنگاه سیاسی باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
ایرانخودرو نزدیک6روزه مثلا ثبتنام میکنه 6تایا7تا خودرو بنده هروز هرساعت چک میکنم فقط وفقط وانت اریسان را ثبتنام میکنه 15خورده چرا تاکی توی این 6روز ثبتنام سواری وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۹:۴۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
اگر ماشینهای خارجی وارد کنند خودروسازان حساب به دستشون میاد مشکل اصلی عدم واردات خودرو خارجی هست مجلس دستور بدهد ماشین خارجی وارد کنند در کشور تا ثبات قیمت ایجاد شود در خودرو .
آخرین اخبار