مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال ۳ باب منزل مسکونی و تجاری، یک باغ انگور و سه قطعه زمین وقف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به ثبت ۷ وقف جدید در استان گفت: این تعداد وقف نسبت به مدت مشابه سه سال اخیر کاهش یافته است.

حجت الاسلام مجیدی افزود: فرهنگ وقف در جامعه با توجه به اوضاع اقتصادی به شدت کمرنگ و ضعیف شده است و امیدواریم مردم با در نظر گرفتن ارزش معنوی این سنت حسنه برای احیای آن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اداره اوقاف به دنبال کاربردی کردن موقوفات موجود در استان است و شناساندن وقف کاربردی به مردم را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان خاطر نشان کرد: در همین زمینه با درآمد موقوفات استان در نیمه نخست امسال هزار و ۵۰۰ بسته لوازم تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند توزیع  و ۶۰ کمک هزینه خرید جهیزیه شامل کمک هزینه یخچال، لباسشویی و جارو برقی به نوعروسان مستحق اهدا شد.

وی افزود: همچنین در این مدت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه دارو و درمان به بیماران نیازمند بستری شده در بیمارستان‌های بوعلی و رجایی پرداخت شد.

براساس آخرین آمار اعلام شده، استان قزوین دارای یک هزار و ۷۰۰ موقوفه است.

انتهای پیام/

استان قزوین دارای یک هزار و ۷۰۰ موقوفه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار