اتاق اصناف مرکز استان بوشهر اعلام کرد: بیش از یک پنجم واحد‌های صنفی طلافروشی بوشهر به دلیل رکود عمیق در بازار بوشهر تعطیل شده اند.

بیش از یک پنجم طلا فروشی‌های بوشهر تعطیل شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نوسانات شدید نرخ ارز و طلا و سیر صعودی قیمت طلا مردم را از خرید طلا منصرف کرده است. به همین دلیل رکود عمیقی بر بازار طلا و جواهر بوشهر حکمفرماست به نحوی که فروش طلا به یک دهم قبل از بروز بحران مالی و اقتصادی رسیده است. تعطیلی واحد‌های صنفی باعث شده که حدود ۶۰ نفر از افراد شاغل در ۱۶ واحد صنفی تعطیل شده بازار بوشهر به خیل بیکاران کشور اضافه شوند.

تعطیلی و رکود بازار طلا و جواهر بوشهر موجب شد تا کسبه این صنف دست به دامن نهاد‌های رسمی شوند. طلافروشان بوشهری با انتشار طوماری به مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر خواستار چاره اندیشی این مقام مسئول شدند.

در این طومار آمده است، با توجه به نابسامانی و نوسانات شدید نرخ طلا، نبود ثبات در عرضه و تقاضا، سردرگمی فروشنده و خریدار، کاهش شدید مراجعه کننده برای خرید و نچرخیدن چرخ اقتصاد این صنف -که همیشه به عنوان شاخص‌ترین صنف درپرداخت مالیات هم بر درآمد و هم ارزش افزوده همسو و همراه آن سازمان متبوع بوده و هست- از آن مقام محترم تقاضای تعدیل در اخذ مالیات این صنف را داریم.

 ۷۲ واحد طلافروشی در بوشهر مشغول به فعالیت هستند که در پی کاهش ارزش پول ملی و رکود بازار بوشهر ۱۶ واحد از این تعداد بار خود را بسته و از گردونه فعالیت کنار رفته اند.

انتهای پیام/م

بازار طلافروشان بوشهر کساد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.