یک مقام مسئول گفت: نبودن تیلاپیا جزو لیست گروه کالاهای ممنوعه بدان معنا و مفهوم است که واردات آن بنا به شرایطی انجام می شود.

ممنوعیت واردات تیلاپیا با اما و اگرهایی همراه استارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر،پرورش و صادرات آبزیان در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت واردات تیلاپیا اظهار کرد: با وجود آنکه دولت واردات 1399 قلم گروه کالا را ممنوع اعلام کرده،اما تیلاپیا جزو آن لیست نبوده است.

به گفته وی نبودن تیلاپیا جزو لیست گروه کالاهای ممنوعه بدان معنا و مفهوم است که واردات آن بنا به شرایطی انجام می شود.

قاسمی ادامه داد: بنده معتقدم تا زمانی که تیلاپیا جزو لیست کالاهای ممنوعه قرار نگیرد،احتمال ورود آن در صورت مجوز سازمان شیلات و دامپزشکی و به عبارتی با امضای طلایی این دو سازمان وجود دارد که این امر برخلاف سیاست های دولت است.


بیشتربخوانید: ممنوعیت واردات تیلاپیا در هاله‌ای از ابهام


این مقام مسئول با اشاره به اینکه واردات تیلاپیا،تولیدکنندگان قزل آلا را با مشکلات متعددی روبرو کرده است،بیان کرد: چینی ها با شمردن دندان ایرانی ها و واردات تیلاپیا آماده مصرف،بازار داخل را قبضه کردند و ضربه مهلکی به تولید داخل زدند.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر،پرورش و صادرات آبزیان در پایان تصریح کرد: اگرچه سازمان تحقیقات شیلات ادعا می کند که تیلاپیا در بافق یزد تولید کرده است،اما جای این سوال مطرح است که آیا شرایط فراوری مشابه چینی ها فراهم کردند؟

انتهای پیام/

جینی ها دندان ایرانی را شمردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار