دبیر انجمن خرما گفت: با توجه به رهاسازی باغات ناشی از نبود حمایت های لازم وتوجیه اقتصادی تولید پیش بینی می شود که تولید خرما به 850 تا 860 هزارتن برسد.

کاهش تولید خرما در راه استعلی اصغر موسوی دبیر کل انجمن خرما در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش تولید خرما خبر داد و گفت: طی 10 تا 15 سال اخیر،تولید خرما سال به سال در حال کاهش است به طوریکه از یک میلیون تن به 850 تا 860 هزارتن در سال جاری می رسد.

وی رها کردن باغات از سوی باغداران به سبب نبود توجیه اقتصادی را دلیل اصلی کاهش تولید خرما اعلام کرد.

موسوی مصرف سالانه خرما در کشور را 500 هزارتن اعلام کرد و افزود: سالانه 140 هزارتن از این محصول به بازارهای هدف صادر و مابقی به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد.


بیشتر بخوانید: صادرکنندگان خرما با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند


وی با انتقاد از نحوه خرید خرما از سوی سازمان تعاون روستایی بیان کرد: با توجه به آنکه سازمان تعاون روستایی با حداقل قیمت خریداری و صادر می کند،از این رو این امر مشکلی از کشاورزان حل نخواهد کرد در حالیکه در گذشته خرید محصول از سوی تجار و کارخانه داران موجب شد تا یک دلار و 20 سنت قیمت خرمای صادراتی افزایش یابد.

دبیر کل انجمن خرما در پایان تصریح کرد: اگر همانند گذشته دولت منابع در اختیار تولیدکنندگان و صادرکنندگان واقعی قرار دهد و سازمان تعاون روستایی از میدان خارج شود،بی شک تولید خرما افزایش می یابد.

انتهای پیام/

خرید توافقی خرما دردی دوا نمی کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۷
کـــــــــــــــــــــــــو عزیزم
آخرین اخبار