تولید کننده و پرورش دهنده نژاد اسب کرد در کرمانشاه گفت : سابقه اسب کرد به بیش از ۳۵۰۰ سال پیش برمی گردد .

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت کرمانشاه و از پرورش دهندگان اسب کُرد، گفت : سابقه اسب کرد به بیش از ۳۵۰۰ سال پیش برمی گردد؛زمانی که کاسی ها در این سرزمین به پرورش این حیوان نجیب مشغول بوده اند.

وی گفت : اسب کُرد به دلیل زیبایی و وقار فوق العاده آن در طول تاریخ جاهای مختلف دنیا و از جمله اروپا صادر شده است و اسب عرب نیز از این نژاد پدید آمده است.

شکری افزود : همه باید با تمام توان تلاش کنیم جایگاه ویژه اسب کُرد را به دنیا معرفی کنیم و این نیازمند تلاش همه عاشقان این حوزه و به ویژه مدیران دلسوز است.

وی افزود : شهر کرمانشاه ۶ هزار راس اسب دارد و این تعداد در سطح استان به ۱۱ هزار راس می رسد.

شکری ادامه داد : پرورش دهندگان اسب کُرد در کرمانشاه از دیرباز با عشق و علاقه در این زمینه به فعالیت پرداخته اند و با وجود سختی ها و دشواری ها به این صنعت تداوم بخشیده اند.

وی گفت : در گذشته بسیاری از خانواده های کرمانشاهی در خانه هایشان در شهر، اسب نگهداری می کردند و همه آن را حیوانی خوش یمن و با برکت می دانستند.

شکری گفت : هر اسب به طور میانگین بین ۴ تا ۷ نفر اشتغال ایجاد می کند و توسعه آن موجب رونق اقتصادی و اشتغال را در پی دارد.

وی گفت : یکی از مهمترین دغدغه های پرورش دهندگان اسب، داشتن یک میدان اسب دوانی است که امیدوارم با همت مسئولین هر چه زودتر تحقق یابد.

 

 

انتهای پیام/د

باید اسب کُرد را به دنیا معرفی کنیم

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، اسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.