رییس پلیس فتا خوزستان در خصوص جرائم سایبری در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا خوزستان در گفتگو با به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به افزایش جرائم سایبری بیان داشت: هر جرمی که در فضای مجازی صورت بگیرد متولی آن پلیس فتا است.

وی افزود: متاسفانه جرائم در این فضا هر ساله روندی صعودی دارد و این موضوع سبب افزایش تلاش نیروهای متخصص پلیس فتا در این زمینه است که براساس آمار صورت گرفته ماهانه پرونده های مجرمان رو به کثرت گذاشته و جرائم آن ها بیش تر می شود.

حسنوند اظهار کرد: عده ای با سو استفاده و با حقه هایی نظیر تبلیغات گسترده سایت های معتبر و فعالیت های مستمر سعی در اغفال کاربران دارند و عده ای نیز با درخواست دادن به افراد وارد حریم خصوصی کاربران شده و در نهایت اقدام به ایجاد یک حساب کاربری با نام و تصاویر آن ها می‌کنند.

رییس پلیس فتا جرائم در فضای مجازی را به ٣ دسته تقسیم کرد و اذعان داشت: دسته اول در زمینه اقتصادی هستند که مسائل مالی را در بر می گیرد, دسته دوم در جرائم اجتماعی هستند که مربوط به هک و نفوذ، در فضای رسانه ای افراد و شرکت های حقیقی و حقوقی است و دسته سوم نیز مسائل اخلاقی را شامل می شود که نشر تصاویر خصوصی را در بر می گیرد.

این مقام مسئول درخصوص سن مجرمان فضای مجازی بیان کرد: میانگین سن مجرمان بین 17 تا 22 سال است که پلیس فتا 2 روش به منظور رسیدگی هر چه بهتر به پرونده ها و شکایت های مردم شامل؛ ارتباط از طریق تماس تلفنی، و مراجعه کردن به تارنمای پلیس فتا ارائه داده است که افراد می‌توانند به بخش گزارش های مردمی مراجعه و نسبت به ثبت شکایت های خود راقدام نمایند تا به متخصصانی که آماده کمک به افراد در این زمینه هستند ارجاع داده شود.

انتهای پیام/گ

دستگیری مجرمان فضای مجازی

برچسب ها: فضای مجازی ، پایس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۷
دستگیر و برخورد بشوند