کودک شیرخواری که هفته گذشته به دلیل حالت تهوع به اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس مراجعه کرده بود پس از چند ساعت از تزریق داروی ضد تهوع فوت کرد.

ایمان طلب سرپرست بیمارستان شهید چمران فردوس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند گفت :کودک شیرخوار در بدو ورود بدحال نبوده و داروی ضد تهوع به مقدار کم برای وی تجویز شد و پس ازتزریق کودک به منزل فرستاده شد.

وی افزود : پس از حدود سه ساعت کودک شیرخوار با حال عمومی بد بار دیگر به اورژانس مراجعه می کند .

سرپرست بیمارستان شهید چمران گفت : با توجه به علایم و شرح حال متخصص اطفال وضعیت بیمار نشان دهنده مسمومیت دارویی نبوده و کودک دچار بیماری متابولیکی بوده است.

ایمان طلب افزود : متاسفانه رشد این بیماری در کودک به حدی بوده فرصت اعزام بیمار به شهر دیگر را فراهم نکرد و کودک در بیمارستان فوت کرد.

وی ادامه داد : برای بررسی بیشتر موضوع با متخصصین اطفال بیرجند و مشهد این موضوع پیگیری شد و انها نیز وجود بیماری متابولیکی را تایید و مرگ بر اساس مسمومیت دارویی را رد کردند.

سرپرست بیمارستان شهید چمران بیان کرد : بیماری متابولیکی یک بیماری نادر است که در کودکان شیرخوار زیر یک سال ایجاد می شود.


ایمان طلب گفت : این بیماری علایم خاصی ندارد و سرماخوردگی یا اسهال و استفراغ ساده می تواند سیر بیماری را افزایش دهد و در بعضی اوقات منجر به مرگ کودک شود.

انتهای پیام/ک

سیر صعودی بیماری متابولیکی منجر به مرگ نوزاد شد

برچسب ها: بیمارستان ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
*******
۰۹:۵۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
ولی ماشنیدیم بچه رو بعد بیست دقه بعد از تزریق آورون بیمارستان؟الان حرف کی راسته مامان باباش یا دکترا؟
خواهشا واضح توضیح بدید.
برای مردم با مدرک شفاف سازی کنید لطفا.
بهتر نیس زود قضاوت نکنیم....
آخرین اخبار