حضور دانشگاه‌های کشور در رتبه بندی جهانی تایمز سال ۲۰۱۹ رشد ۶۰ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که دانشگاه‌های جهان را رتبه بندی می‌کند.

وی افزود: در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ از ایران تنها یک دانشگاه و در سال ۲۰۱۵ دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در این رتبه بندی حضور داشتند.

دهقانی ادامه داد: در سال ۲۰۱۶ تعداد دانشگاه‌ها به ۸ مورد، در سال ۲۰۱۷ به ۱۳ دانشگاه و در ۲۰۱۸ این تعداد به ۱۸ دانشگاه افزایش یافته است.

وی گفت: در رتبه بندی اخیر ۲۹ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع هزار و ۲۵۸ دانشگاه برتر جهان از ۸۶ کشور حضور داشته است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با بیان اینکه این موضوع نوید بخش حرکت هر چه بیشتر دانشگاه‌های توانمند ایران در رتبه بندی‌های معتبر بین المللی است، اظهارداشت: دانشگاه‌های کاشان، علوم پزشکی مشهد، صنعتی شیراز، شهید مدنی آذربایجان، علوم پزشکی ایران، مازندران، علوم پزشکی شهید بهشتی، خوارزمی، شهید باهنر کرمان، صنعتی شاهرود و ارومیه برای اولین بار در رتبه بندی تایمز حضور یافته اند.

دهقانی گفت: از نظر تعداد دانشگاه ها، جمهوری اسلامی ایران با ۲۹ دانشگاه بیشترین تعداد حضور را داشته است.

پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است.
انتهای پیام/ر

افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار