خلیل آبادی با اشاره به معضل بیکاری گفت: ایجاد اشتغال مزیت مهم و غیرقابل انکار توسعه گردشگری است.

لزوم ایجاد اشتغال از طریق توسعه گردشگری/ تهران، بهشت گردشگرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی گردشگری شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه ایران یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری است، نوشت: این موضوع می‌تواند فرصتی در شرایط اقتصادی کنونی محسوب شود. می توانیم با استفاده از این فرصت ایران و به ویژه تهران را به بهشت گردشگران تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود زیرساخت های مناسب می توان با مشارکت بخش خصوصی تا حد بسیاری صنعت گردشگری را تقویت کرد؛ چرا که شهر تهران به دلیل سبقه تاریخی و موقعیت جغرافیایی و سیاسی پتانسیل های بیشماری را در زمینه جذب گردشگر دارد.

خلیل آبادی افزود: گردشگری دینی، زیارتی، تاریخی، طبیعی، سلامت، سیاسی، علمی و صنعتی از پتانسیل های گردشگری پایتخت کشورمان است که با برنامه های کوتاه مدت می توان با رونق این صنعت چرخه های اقتصاد و اشتغال را فعال کرد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی گردشگری شورای شهر تهران با اشاره به معضل بیکاری در کشورمان؛ مزیت اشتغال گردشگری را امری قابل درک و ضروری دانست و افزود: ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری با حداقل سرمایه ممکن است و جاذبه های صنعت گردشگری برای جوانان و فارق التحصیلان بیکار، اشتغال پایدار، انگیزه های مادی و فرهنگی را به دنبال دارد.

وی افزود: توسعه و رونق کسب و کار در این صنعت علاوه بر بهبود چهره و تصویر کشور نزد گردشگران بین المللی و علاقه مندان به سرمایه گذاری، می تواند زمینه بهبود اقتصادی، معیشتی و رفاه اجتماعی اقشار مختلف جامعه را در شرایط کنونی فراهم و با ایجاد اشتغال و درآمد مناسب ارزی و پایدار، زمینه ساز تقویت صلح، ثبات و آرامش اجتماعی جامعه باشد‌.

خلیل آبادی حل مشکل گردشگری در ایران را منوط بر اجرایی کردن سیاست های کلان نظام دانست و افزود: لازم است با توجه به رویکرد مثبت دولت تصمیمات مناسبی در این خصوص اتخاذ شده است اما شناسایی جاذبه ها و مزیت های ویژه و رغابتی صنعت گردشگری کشور، معرفی حرفه ای آن، فراهم سازی تسهیلات حداکثری برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی، تدوین و اجرای برنامه های حمایتی از بخش خصوصی و همچنین به کار‌گیری افراد متخصص و حرفه ای در بدنه کارشناسی و مدیریت اجرایی بخش های مختلف این حوزه باید در دستور کار متولیان حوزه گردشگری قرار گیرد.

وی افزود: امید است روزی درآمد کشور ما از صنعت گردشگری، جایگزین خام فروشی و دلالی مواد اولیه به کشورهای دیگر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار